لاگوس پرجمعیت ترین شهر آفریقا است و نمایانگر بزرگی برای معماران است. این شهر شامل ۱۶ میلیون نفر جمعیت است. برج لاگوس در قلب Ikory ، محبوب ترین و ثروتمندترین مکان مسکونی نیجریه واقع شده است ، بنای چوبی بی نظیری است که به عنوان یک ساختمان هوشمند و پایدار طراحی شده است.

موقعیت برج :

ساختمان قدیمی موجود در بزرگراه بوردیلون جاده با پوشش گیاهی زیبا قرار گرفته است. تعداد ۴ واحد مسکونی را در نظر گرفته است. هر یک از آنها دارای ۴ اتاق خواب و ۳ آپارتمان خوابه است که در ۴ طبقه توزیع شده است. برخی از امکانات این هتل شامل: استخرهای شنا ، سالن بدنسازی ، زمین تنیس ، زمین بازی کودکان ، پارکینگها ، چاله ها و تصفیه آب ، گیاهان فاضلاب و ژنراتور برق است.

برج لاگوس از بالای شهر بالا می رود ، از آسمان پیروی می کند و به جستجوی عبور از حد ساخت چوبی می پردازد. نشانه جدید از نوع مسکونی ترکیبی استفاده شده تشکیل شده است. این بنا در پشت بام دادگاه آبه ساخته شده است.
کل جهت گیری جهت به حداکثر رساندن نور روز و تهویه طبیعی است. پاکت چوبی سایه ای از گرمای خورشید مستقیم در اطراف شکل را فراهم می کند. کمربند گیاهان در اطراف هر طبقه به ایجاد جریان هوای تازه کمک می کند و ضمن فراهم آوردن راحتی بصری و زیبایی شناسی ، یک میکروکلید ثابت را در فضای زندگی نگه می دارد.

اطلاعات معماری برج

تمرکز پروژه بر روی منطقه باز است. این یک ساختار چوبی بلند آزمایشی در لاگوس است. آپارتمان ها در اطراف یک هسته مرکزی طراحی شده اند. ساختمان در ۴ قسمت تقسیم شده است. ساختار موجود و جدید توسط باغ ها و امکانات رفاهی جدا شده است. سقف بالا از رستوران های ۳۶۰ درجه و فضای سرسبز تشکیل شده است. باغهای آسمانی همچنین در اجتماع بین کاربران سهیم هستند. این یک اثر طبیعی جدید به مرکز تاریخی می دهد که در آن ساختمان عظیم و سنگینی بنا شده در سرامیک ، بتون و آسفالت ساخته شده است.

این ساختمان بلند آزمایشگاهی هوشمند از طریق مواد طبیعی ، بازیافتی و محلی ساخته شده است. این می تواند یک مکان دیدنی زیبا برای Ikory و در نیجریه باشد. با در نظر گرفتن زمینه و تاریخ محلی ، این طرح سبک زندگی را بهبود بخشیده و تمامی این نکات را آشکار می کند: قابل عرضه ، قابل استفاده ، اقتصادی ، پایدار ، محیطی ، زیست محیطی و اجتماعی.

داده های تکنیکی

کل ساختار با استفاده از مقاومت سیستم چوبی LVL ساخته شده است. از آن به عنوان یک باربری و یک سازه غیر باربری استفاده می شود. امکان سنجی و پایداری ساختاری بر پایه چوب است. محصولات LVL اجازه می دهد تا از فاصله بسیار دور استفاده کنید. چوب به عنوان اثر انگشت طبیعت در ساختمان های مصنوعی شناخته می شود. قدرتمندترین آن از وحدت هر تکه چوب ناشی می شود و فوق العاده است.

هدف این است که از قدرت چوب از نظر پایداری بهره مند شود. در برج ، تمام سازه با استفاده از مقاومت سیستم چوبی LVL ساخته شده است. چوب برای سازه های باربری و باربری غیر بار استفاده می شود. امکان سنجی ساختاری مبتنی بر محصولات LVL است که به ما امکان عبور از مرزهای بسیار دور را می دهد.

چوب اثر انگشتهای مادر طبیعت است که باعث می شود ساختمانها در محیط داخلی ما را به طبیعت متصل کنند. معماری گاهی اوقات یک حس و گاهی هیچ ندارد ، نه به این دلیل که می توان آن را تفسیر کرد ، نه ، بلکه به دلیل اینکه یک فرآیند خلاق است. بعضی اوقات ما نیاز داریم تا دنیا را دوباره اختراع کنیم و این همان کاری است که تصمیم گرفته شده تا در لاگوس انجام داده شود .

کلیات پروژه

به طور خلاصه ، در این پروژه ، چوب فقط از نظر خصوصیات ساختاری آن مهم نیست. چوب از نظر زیبایی شناختی ، تأثیر فرهنگی آن بسیار مهم است. اهمیت ، قابلیت استفاده و تأثیر در کارهای روزمره. همچنین یک ماده حساس ، گرم و تسکین دهنده است. این می تواند احساسی را در لاگوس ایجاد کند ، همچنین یک نماد قدرتمند است. آیا می توانید اولین ساختمان چوبی بلند و هوشمند را در یک شهر آفریقایی تصور کنید؟ بله ، این نیز نشانه پیشرفت ، فنی و فناوری است. چالش در سال های آینده خواهیم گفت ، بله ، ما آن را اینجا ساخته ایم. اما ، باید درک کنیم که این پروژه هنوز به عنوان مرحله آزمایش و مطالعه است. در این مرحله فرایند پشت اسکلت و پروژه را به شما نشان می دهیم.

معماری جهان

معماری جهانی

اخبار معماری

 

 

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top