معماری جهان

معماری هتل متفاوت در مکزیک :

شرکت های معماری مکزیک یک هتل مشبک ساخته شده از بتن رنگدانه و سنگ آتشفشانی را برای تکمیل زمین طبیعی در محلی واقع در بین تپوزلان و آماتلان در ایالت مورلوس مکزیک تکمیل کرده اند.

این هتل ۱،۵۳۷ متر مربع ، توپوگرافی ، چشم انداز و منظره های خاص آن منطقه را در یک نقشه جامع ادغام می کند که چهار ساختمان با برنامه های مختلف معماری ، طراحی شده است .

مسابقه معماری

تعداد اتاق ها و امکانات هتل :

در این هتل یازده اتاق طراحی شده است که در دو سطح فوقانی وجود دارد که این امکان را می دهد تا از دیدگاه های دره و سازند تپه ها استفاده کنید . بعضی از اتاقها به بازدید کنندگان امکان می دهند تراس ها را با هم در باغ های سقف خصوصی ادغام و به اشتراک بگذارند.

یک اتاق ویژه یوگا در طبقه همکف ساختمان اصلی و همچنین یک رستوران واقع شده است. کف اتاق یوگا با چوب ساختمانی بازیافت شده ساخته شده است.

طبیعت  و معماری :

برای به حداقل رساندن ردپای روی زمین ، معماران برای ایجاد دسترسی به آن طرف هتل راهروهای بزرگی را در زیر آن ایجاد کردند . در حیاط خلوت هتل امکاناتی فراهم شده است که می توان از طریق این راهروها  به هر دو فضا دسترسی ایجاد شود .

در این ساختمان راحتی آشپزخانه و بار هتل ، اتاق ماساژ ، سالن بدنسازی ، تزیین و دوش مشترک قرار گرفته است. این حجم به همراه دیواری از سنگ آتشفشانی و پوشش گیاهی حاصل از استخر و حوضچه نیلوفر آبی محافظت می کند . انبارها و اتاقهای ماشینی در زیرزمین این بدنه قرار دارند.

رمپ ها و پله های ملایم به مهمانان اجازه می دهد تا از قسمت دسترسی به استخر که ۲٫۵ متر از سطح دسترسی است ، برسند ، در حالی که ساختمان اتاق اولین توقف اجباری کاربر را به مرکز زمین و تا ارتفاع ۱٫۲۰ متر می دهد.

ردپای طبیعت در معماری هتل :

شرط اصلی مداخله در زمین تا حد امکان با ردپای ساختمانها و اجازه دادن به طبیعت خود تپوزلین برای تصاحب فضا و معماری بود.

معماران از برخی درختان بزرگ محافظت می کردند تا به عنوان عناصر معماری که محل استقرار جلوه های معماری ، برش ، حفاری و تغییر شکل معماری را تنظیم و اداره می کردند ، خدمت کنند. درمجموع ، ۹۹٪ گونه های یافت شده در زمین نجات یافتند.

دراین منطقه مقدار زیادی سنگ آتشفشانی را نشان می دهد که در ساخت تعداد زیادی دیوار و کف استفاده شده است.

تاسیسات هتل :

هتل دارای سیستم جمع آوری آب باران است تا بتواند در کمترین حد ممکن به آب آشامیدنی که توسط شهرداری تأمین می شود ، وابسته باشد. این مجموعه با جمع آوری آب از پشت بام ها آغاز می شود ، که از طریق کانال ها توزیع می شود و سپس در مخازن ذخیره می شود تا مورد استفاده قرار گیرد و مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

ساخت هتل

متریال متفاوت در معماری :

برای این هتل ، معماران می خواستند معماری را با طبیعت به عنوان یک رویکردمتفاوت ببینند  ، از سنگ آتشفشانی موجود برای ایجاد دیوارها و کفها استفاده شده ، چوب ساختمانی (جعل ، غلطک و میله) برای ایجاد نرده ها ، مبلمان ، درب و … بازیافت شده اند.

“در مورد مصالح ساختمانی اصلی ، ما برای بتن رنگی ظاهری تصمیم گرفتیم ، یک رنگ قهوه ای مایل به قرمز را انتخاب کردیم که به ما امکان می داد نه تنها با سنگ و چوب موجود بلکه با چشم انداز ، با تپه هایی که دره را احاطه کرده است ، ترکیب کرد و معماران ادامه داشت باشد .

مسابقه معماری جهانی

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top