یک معماری و مسابقه طراحی جدید با محوریت تحول در فضاهای عمومی معاصر است. جوایز حداکثر ۴٫۰۰۰ یورو به برندگان انتخاب شده توسط هیئت داوران بین المللی تشکیل شده از جمله ، پالوما اچ. هرماکووا (استفانو بوئری Architetti) ، هکتور اسراو (اسراو) ، پاتریزیا دی مونت (GravalosDiMonte Arquitectos) ، هلنا بارتل ( استودیوی روستایی).

امروزه روابط شهروندان با بافت شهری به سمت گسترش شیوه های جدید برای تصرف مجدد فضاهای عمومی در سراسر جهان پیش می رود . امروزه مشخص می شود که فقط شهری که کیفیت زندگی ساکنانش را بهبود می بخشد واقعاً باهوش است و عنصر انسانی را در مرکز هر پروژه شهری قرار می دهد.

شهر تاکتیکی

شهرسازی تاکتیکی یک روش جایگزین برای دستیابی به بازسازی شهری پیشنهاد می کند که عمدتا در مقیاس کوچک یک خیابان ، یک بلوک یا یک ساختمان کار می کند. مشابه روشی که طب سوزنی سوزن ها را در یک قسمت از بدن قرار می دهد تا بهزیستی کل ارگانیسم را تقویت کند ، یک پروژه “تاکتیکی” می تواند منجر به ایجاد تغییرات مثبت در یک محله کل شود.

چالش این مسابقه تشویق شرکت کنندگان برای تصور شهری است که فضای عمومی فراتر از تصور سنتی یک پارک ، یک میدان یا یک خیابان باشد. ایده این است که با سناریوهای جدید شهری ، که قادر به ارتقاء تبادل اجتماعی ، فعالیت های جامعه و تعامل شهروندان از طریق اجرای طرح های چند منظوره هستند ، آزمایش شود. از تخیل خود استفاده کنید و مفهومی را پیشنهاد دهید که فضای شهری را به سطح دیگری ببرد ، و آنرا تبدیل به بازیگوش تر ، سرزنده تر و استقبال تر کند!

 

مسابقه شهرسازی

برای کسب اطلاعات بیشتر از روند مسابقه و شرکت در مسابقه می توانید اطلاعات تکمیلی را از ادرس زیر دریافت نمایید :

https://worldarchitecture.org/architecture-news/efvpg/competition-tactical-urbanism-now-the-reappropriation-of-public-space.html

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top