با توجه به عدم حمل و نقل عمومی ، بزرگراه ها نقش مهمی در زمینه خلیج فارس ایفا می کنند. آنها تمایل دارند شیوه ارتباطی آسان بین شهرها و نقاط مختلف مورد علاقه را ارائه دهند. علاوه بر این ، یک ارزش فرهنگی واقعی از منظره بیابانی وجود دارد ، که در آن افراد تمایل دارند فعالیت های مختلفی را تجربه کنند . این فعالیت ها بیشتر در شب اتفاق می افتد ، جایی که درجه حرارت پایین می رود . بسیاری از افراد بعد از غروب آفتاب شروع به جمع آوری در اطراف بزرگراه ها می کنند و با استفاده از اتومبیل خود به عنوان یک عنصر مارک برای تعیین مناطق خود ، فضاهای خود را ایجاد می کنند.

طراحی فضای تفریحی رفاهی در بزرگراه

امارات متحده عربی دارای یک شبکه جاده ای گسترده و به خوبی توسعه یافته است ، به طور عمده در منطقه ساحلی شمالی که مرکز اصلی جمعیت در آن واقع شده است. جاده شیخ خلیفه یکی از جدیدترین بزرگراه ها است که جزیره ابوظبی را به مناطق شرقی آن و جزایر مجاور وصل می کند. این بزرگراه بزرگی است که در آنجا خدمات مورد نیاز وجود دارد اما هنوز توسعه یافته و کامل نیست .

مجتمع واحه یک منطقه استراحت ، یک مرکز عمومی است که در مجاورت بزرگراه فرار گرفته است  ، بزرگراه واقع شده است که رانندگان و مسافران بدون خروج از جاده های فرعی می توانند در آن استراحت ، غذا بخورند یا سوخت گیری کنند .

پروژه شامل کاوش در سازه های وسیع

این پروژه شامل کاوش در سازه های وسیع در یک نوع شناسی جدید برای مراکز خدمات بزرگراه است که بازدید کنندگان را به تعامل با فضا در سطوح مختلف ، داخل و خارج از خانه تشویق خواهد کرد .

مفهوم طراحی این بود که یک حجم اصلی مستطیل شکل با زاویه ۱۵ درجه با خیابان بچرخد و بیشتر کارکردهای واحه بزرگراه را در خود جای دهد و حجم کمتری نیز به موازات خیابان تحمیل می شود . حجم این خرپا توسط “خرپا پرتو” با حجم اصلی که در ظاهر در استراحت بر روی درختان ، در دو طرف خیابان است ، که به عنوان ورودی نیز پشتیبانی می شوند ، پشتیبانی می شوند. فضای داخلی دارای فضاهای روانتر و آزادتری است که برخلاف شکل مستطیل پل عمل می کنند.

طراحی شده
۲۰۱۷

داده های تکنیکی
مساحت: ۳۲۰۰ متر مربع
مکان: بزرگراه شیخ خلیفه ، ابوظبی امارات

مجتمع تجاری در بزرگراه

 

مجتمع تجاری در بزرگراه

 

مجتمع تجاری در بزرگراه

 

مجتمع تجاری در بزرگراه مجتمع تجاری در بزرگراه

مجتمع تجاری در بزرگراه

مجتمع تجاری در بزرگراه

مجتمع تجاری در بزرگراه

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top