نام کارفرما : آقای فخری نژاد

متراژ : ۱۵۰ متر مربع

موقعیت : بلوار فردوس

کاربری ساختمان :  اداری- مطب دندانپزشکی

نوع طراحی : مدرن

تاریخ عقد قرارداد : ۱۳۹۸/۰۹/۱۰

 چیزی که افراد هنگام ورود به مطب دندانپزشکی می بینند و تجربه می کنند بر همه اتفاقاتی که در مطب می افتد تاثیر مستقیم می گذارد . در طراحی داخلی مطب پروژه شهرک غرب تلاش شده تا المان های مهم و تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی دندانپزشکی متناسب با نیاز های مراجعه کنندگان و کارکنان در فضای داخلی نظر گرفته شود .

 افزودن یک رنگ جدید و پویا با طیفی روشن برای ایجاد یک تغییر چشمگیر در طراحی داخلی کلینیک ها و مطب ایده ای بسیار کار آمد و کمک کننده به فضا می باشد . دیوارهای با رنگ روشن و سفید که با رنگهای پویا و جسورانه مورد توجه قرار گرفته می شود  ، فضایی جذاب برای مراجعه کنندگان به ارمغان می آورد . در طراحی داخلی این پروژه هم با توجه به این انتخاب رنگ ها در فضای داخلی دندانپزشکی سعی شده فضایی جذاب و متناسب با کاربری به ارمغان آورده شود .

 رنگ های روشنی مانند انواع آبی ها ، قرمز و سبز جزو دسته رنگ هایی هستند که در فضای داخلی کلینیک های دندانپزشکی بسیار محبوب است و استفاده می شود . همسو با رنگ آمیزی دیواره ها ، نورپردازی نیز در دکوراسیون این فضا دارای اهمیت زیادی است . وسایل جانبی که به روشن کردن فضای داخلی مطب و نقطه های خاص مانند سالن انتظار و سایر بخش ها می پردازد. در نظر داشته باشید که زمانی که نور و رنگ به خوبی کنارهم قرار  می گیرند ، فضایی خاص و فراموش نشدنی را به ارمغان می آورد .

استفاده از عناصر سرگرمی به عنوان دکوراسیون

در این روزها این که مطب دندانپزشکی به طور اختصاصی برای کودکان با تمی سرگرم کننده و یا برای عموم طراحی شده، بسیار محبوب شده است. با توجه به تحقیقات صورت گرفته ، طراحان به این نتیجه رسیده اند که افراد از وجود یک تلویزیون در سالن انتظار مطب استقبال می کنند و تماشای برنامه های تلویزیون در هنگام انتظار در مطب برایشان خوشایند می باشد .

سالهاست تلویزیون در مطب ها مرسوم شده و دیده می شود ، برخی از طراحان در طراحی کلینیک از نصب تلویزیون و سرگرم کننده های پا فراتر گذاشته اند . فریم هایی که تلویزیون ها در آن قرار گرفته اند همانند یک نقاشی آن را به یک اثر هنری تبدیل کرده است . برخی از مطب های دندانپزشکی اتاق های رسانه ای را با دکوراسیون انحصاری ارائه می دهند که احساس انتقال شما به مکانی کاملاً جدید را ایجاد می کند. سرگرمی در طراحی مطب دندانپزشکی مدرن به یک مؤلفه برجسته تبدیل شده است.

ایجاد طرحی با پلان باز

طراحی فضایهای درمانی با پلان باز به طور چشمگیری در فضای درمانی  تغییر ایجاد می کند . به جای ایجاد اتاق های خصوصی و با پلان بسته  ، ما شاهد فضاهایی باز و وسیع هستیم . در این گونه پلان ها با حداقل دیواره و یا حدف دیوراه ها می توانیم فضایی وسیع و چشمگیر داشته باشیم ، در این صورت برای جدا ساختن فضا ها از یکدیگر طراحان معمولا از اشیا و  مبلمان استفاده می کنند.

سالن های انتظار برای مراجعه کنندگان دیگر محدود به مبلمان ها نمی باشد در طراحی های جدید از فضا هایی که برخی از آن ها نیز شومینه قرار داده اند تا علاوه بر ایجاد زیبایی به گرم کردن فضای داخلی نیز پرداخته شود .

چیدمان فضای های مختلف آنجا را شبیه به فضایی راحت مانند خانه ها می کند و افراد را به تعامل با یکدیگر دعوت خواهد کرد همچنین در بسیاری از مطب ها امکانات مانند یخچال و قهوه ساز در نظر گرفته می شود تا بیماران و مراجعین احساس راحتی داشته باشند و بتواند حس مثبتی به محیط داشته باشند .

در طراحی فضای پزشکی پروژه بلوار فردوس سعی شده است تا المان های تاثیر گذار و موثر در طراحی مطب را در نظر بگیریم تا فضایی مناسب برای کارکنان و همچنین مراجعین داشته باشیم . حضور رنگ ها در طراحی داخلی فضای پزشکی کمک می کند تا محیط گرم و صمیمی و پویا داشته باشیم .

طراحی داخلی مطب

طراحی داخلی مطب

طراحی داخلی پزشکی

طراحی فضای دندانپزشکی

طراحی فضای پزشکی

طراحی فضای اداری - پزشکی

طراحی داخلی مطب

طراحی داخلی فضای دندانپزشکی

طراحی داخلی فضای

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top