پلی کربنات ماده ای است پلیمری که با خواص فوق العاده و شفافیتی مانند شیشه ، جایگزین مناسبی برای شیشه ها در صنعت و همچنین معماری می باشد . در این بخش از سایت گروه مهندسین معمار بادگیر به شناخت ورق های پلی کربنات به عنوان یک متریال نو و کاربردی در معماری می پردازیم .در این بخش با ما همراه باشید :

شناخت متریال

پلی کربنات  متریال شفاف می باشدکه ویژگی های شیشه ها را در خود جای داده و نور از این متریال به خوبی عبور خواهد کرد . همچنین  می توان به شفافیت و  سبک بودن این محصول  به عنوان ویژگی پر اهمیت در میان سایر متریال  معرفی می شود . علاوه بر اینکه در مقایسه با شیشه مقاومت بالایی در برابر ضربه  خواهد داشت .

متریال پلی کربنات دارای  ترکیبات رنگی متفاوت و گسترده ای است به همین منظور استفاده از این  متریال که خاصیت خم پذیری است و از آن در فضاهای قوس دار می توان کمک کرد . علاوه بر تمام این ویژگی ها، پلی کربنات به عنوان عایق صوت و حرارت نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت  و به دلیل خاصیت خود سوزی وعدم سرایت آتش در این ویژگی های متریال پلی کربنات می باشد ، متریال پلی کربنات متریال ضد حریق . در معماری ایرانی به شمار می آید .

شناخت متریال

لازم به ذکرات در نظر داشته باشید که ازاین متریال بسیار کاربردی می باشد و  استفاده از آن در معماری ب خیلی زیاد است  یکی از پر کاربرد ترین موارد استفاده از پلی کربنات ،  پوشش های  انواع سقف ها مانند سقف نور گیر در ساختمانها می باشد  ، سقف ورزشگاهای  در فضاهای ورزشی ، سقف گلخانه ها و…  هستند ، این محصول امکان عبور نور واستفاده از نور طبیعی را در فضای داخلی به وجود می آورد که  مقاومت بالایی هم در برابر عوامل خارجی خواهند داشت .

سایبان از دیگر کاربردهای پلی کربنات است. این محصول که با رنگ های متنوع تولید می گردد می تواند به عنوان یک سایبان خوب از شدت نور مستقیم کاسته و آنرا در محیط پخش کند ولی باعث گرم شدن فضای زیر سایبان نشود. این محصول در نوع  نیز تولید کرد که برای سایبان گزینه مناسبی به شمار می آید . از این محصول هم می توانبیشتر برای  سایبان استخر ها ، پل عابر پیاده، پارکینگ ماشین و دیگر سایبان ها بهره برد.از دیگر کاربرد های این متریال می توان به استفاده به عنوان دیواره های جدا کننده ، دیواره گلخانه ها ، پنجره های سوله و پارکینگ مورد استفاده قرار گرفته شود .

معرفی متریال پلی کربنات

پلی کربنات ها را به دو دسته ی ورق پلی کربنات و ورق کریستال تقسیم می کنند که ورق های پلی کربنات به صورت تک جداره با ضخامت های۲ تا ۱۲ میلیمتری و چند جداره از ۴ تا ۲۰میلیمتر ساخته شده اند ،  این متریال به صورت پانل تولید  می گردد  و برای مصارف عمومی تر کاربرد دارد، هرچه این محصول تعداد جداره های بیشتری داشته باشد از مقاومت بالاتری در برابر حرارت و صوت هم بر خوردار است  و نوع کریستالی آن که به صورت ساده، کریستال یخی و رنگی تولید می  گردد  بیشتر شبیه به شیشه بوده و در جایگزینی مناسب آن می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top