اکسسوری ها لوازم و اجسامی هستند که از اجزای اصلی ساختمان بشمار نمی آیند اما زیبایی این عناصر به اندازه ای می باشد که توجه بیننده را به خود جلب می کند . به نوعی اکسسوری ها را تکمیل کننده دکوراسیون داخلی می نامیم

اکسسوری

گلدان ها ، قاب ها ، ساعت ها ، آینه ها ، چراغ ها ، و اشیای کلاسیک و قدیمی و .. از جمله اکسسوری هایی هستند که برای تکمیل دکوراسیون داخلی می توان از آن ها کمک گرفت .انتخاب اکسسوری ها و تشخیص جایگاه درست برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است . در انتخاب اکسسوری ها دقت زیادی لازم است زیرا انتخاب صحیح نتیجه مطلوب را به ارمغان می آورد و انتخاب نادرست اکسسوری ها نتیجه معکوس به فضا می بخشد . بسیاری از دکوراسیون های چشمگیر زیبایی خود را با یک وسیله تزئینی یا جسم کوچک ( اکسسوری) تکمیل می کنند .

اکسسوری های کابردی

بعضی از اکسسوری ها علاوه بر زیبایی کاربردی هم هستند . بعضی از چراغ ها که علاوه بر جذابیت به وجودآورده در محیط نور متناسب محیط را هم تامین می کنند . برای استفاده از اکسسوری ها باید به اندازه ، هماهنگی رنگی با محیط ، شکل ، جنس ، میزان ارزشمند و هنری بودن را در نظر گرفت . با در نظر گرفتن سبک موجود فضای مورد نظر ، اکسسوری های هم انتخاب می شوند . البته گاهی شکستن بعضی از قواعد تکراری و حریم ها خاص می توانند پدید آورنده تفکری جدیدی و نوعی خلاقیت در دکوراسیون باشد .

تاثیر اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی

هماهنگی اکسسوری ها در فضای که به کار گرفته می شود از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه شود . گاهی هماهنگی اکسسوری ها در فضای که به کار گرفته می شود از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه شود . گاهی حضور اکسسوری در محیطی که با آن هماهنگی نباشد نتیجه عکس می دهد . حضور اکسسوری ها در فضا داخلی هنگامی زیباست که علاوه بر هماهنگی ، از نظر تعداد و اندازه همخوانی داشته باشد .شلوغی ما را از هدف دور می سازد .

اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی

اکسسوری ها در مکانی قراردهیم که با ارزش بودن آنها دیده هر بیننده ای را به خود جلب می کند . برای آثار هنری و تابلو فرش ها و عکس ها حتما قابی متناسب انتخاب شود . گلدان ها و اجسام قدیمی را در مکانی دور از دسترس و آسیب قرار دهید . انتخاب اکسسوری هم رنگ و در طیف رنگی دکوراسیون در طولانی مدت حس یکنواختی را به بیینده القا می کند. اما استفاده ازاکسسوری های خاص با طیف رنگی متفاوت جذابیت را به محیط ارائه می دهد .

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top