در این بخش از سایت گروه مهندسین معمار بادگیر به سبک طراحی داخلی و فضایی که با استفاده از سبک مینیمال چیدمان شده است بررسی می شود . طراحی فضای داخلی و سبکی که برای آن در نظر می گیریم از مواردی است که در چیدمان های داخلی دارای اهمیت می باشد :

یکی از سبک های که امروزه به چشم می خورد و از طرفداران زیادی بر خوردار است سبک مینیمان می باشد . سبک مینیمال از سبک هایی می باشد که برگرفته از سادگی است و بسیاری از افراد زیبایی را در سادگی می دانند به همین دلیل استفاده از المان های ساده و زیبا در دکوراسیون داخلی بسیار رایج شده است در ادامه به معرفی سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی می پردازیم .

دکوراسیون داخلی

سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی به سبکی گفته می‌شود که با ساده‌ گرایی و اجتناب از عناصر غیرضروری ،و توجهش بر روی المان هایی است که در زندگی روزمره‌  افراد مورد استفاده قرار گرفته می شود  و براین المان ها دقت لازم را دارند. در سبک مینیمال از هرگونه تجمل بیهوده خود داری می شود پس اگر قصد دارید دکوراسیون  با سبک مینیمای در دکوراسیون داخلی داشته باشید باید تجمل گرایی را در آن فضا حذف کنید .در طراحی داخلی با سبک  مینیمال توجه خاصی روی استفاده از دقیق بر فضایی که در اختیار داریم می شود و نظم و ترتیب خاصی در چینش وسایل به چشم  دیده می شود .

در یک چیدمان  داخلی با سبک مینیمال سعی می‌شود که خانه‌‌‌ تان را به جایی بهتر برای زندگی راحتر تر تبدیل کنیم .به طور کلی  برای رسیدن به یک چیدمان با سبک مینیمال باید وسایل غیرضروری را از بین ببریم و حذف کنیم . تزئینات زیاد در طراحی  با سبک مینیمال جایگاهی ندارد و هر چه از تزئینات محیط کم شود ، به مفهوم واقعی سبک مینیمال نزدیک می .گردد . اما به طور خاص چند نکته‌ دیگر هم به شما در رسیدن به چنین دکوراسیونی کمک می کنددر سبک مینیمال سعی بر آن است که از حداقل رنگ در طراحی فضای داخلی و دکوراسیون داخلی استفاده شود.. توصیه می‌شود در یک چیدمان مینیمال از یک رنگ بهره گرفته شود ،به عبارتی هر چند از تعداد رنگ های کمتری استفاده شود حتما به سبک مینیمال نزدیک تر می شوید و این امر به شما کمک می کند تا فضای زیبا و با سبک مینیمال داشته باشید .

طراحی با سبک مینیمال

سبک مینیمال

در انواع طراحی های داخلی با سبک مینیمال رنگ سفید نقشی اساسی خواهد داشت  اگر به دکوراسیون‌های با سبک  مینیمال در نقاط مختلف جهان توجه شود دیده می شود که ، سفید پراستفاده‌ ترین رنگ در دکوراسیون داخلی می باشد.  رنگ سفید علاوه بر اینکه رنگی خنثی و نماد سادگی می باشد ، می‌تواند با هر رنگ دیگری هم به خوبی هماهنگ گردد .سبک مینیمال با تزئینات زیاد هم سو نیست و یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای رسیدن به یک دکوراسیون داخلی با سبک  مینیمال حذف تزئینات اضافی می باشد .

در نظر داشته باشید که به معنای حذف کامل تزئینات از دکوراسیون داخلی نمی باشد  اما باید در نظر داشته باشید که  از نظر تعداد و استفاده در دکوراسیون استاندارد این سبک رارعایت کنید . تمام فضاها و دیوارهای  که در دکوراسیون داخلی قرار دارد المان های مناسب سبک مینیمال اشغال شده باشد ، و فضاهای دیگر را بدون تزئینات طراحی کنید .

طراحی داخلی با سبک مینیمال

هرچه تزئینات کمترشود ،فضای دکوراسیون با سبک داخلی مینیمال هم  ساده تر می شود استفاده ازمبلمان ساده در طراحی داخلی با  سبک مینیمال از مواردی است که به  زیبا تر شدن فضای داخلی  با سبک  مینیمال طراحی شده است  کمک می کند ، معمولا مبلمان‌های پر زرق و برق و تجملات المانی است که در فضای داخلی که با سبک مینیمال طراحی می شود دیده نمی شود  و این المان از مواردی است که در طراحی داخلی با سبک مینیمال استفاده نمی شود .

در طراحی مینیمالی سعی می شود  از مبلمان‌های ساده و بدون تجمل استفاده می شود .در چیدمان با سبک مینیمال سعی شود  اجزای تشکیل‌دهنده‌ دکوراسیون از اشکال ساده هندسی تشکیل کمک گرفته می شود برای مثال انتخاب یک گلدان با پیچ‌ و تاب‌های عجیب و شکستگی‌های زیاد انتخاب درستی برای سبک مینیمال نمی باشدهمچنین استفاده از خطوط منحنی، فرم‌های پیچیده و شکست‌های زیاد در طراحی اجزای دکوراسیون  فضا را از مینیمال بودن خارج می کند .

از نکات مهم در طراحی مینیمال استفاده‌ از نور طبیعی تا جایی که امکان دارد، است  .  در نظر گرفتن پنجره‌های بزرگ، و همچنین استفاده نکردن از پرده یا پرده‌های ضخیم  و همچنین اجازه‌ دادن به نور طبیعی برای ورود به محیط از  مواردی است که در طراحی فضای  داخلی  می توان مورد نظر قرار گرفته  شود. نور طبیعی یک روشنایی کاملا عادی را به وجود می‌آورد و این امر بسیار مناسب برای سبک طراحی داخلی می شود  .

menemal3

طراحی های داخلی

در طراحی های داخلی با سبک مینیمال سعی شود تا از حداقل وسایل در طراحی فضای داخلی استفاده گردد. به عبارتی باید بیشتر محیط خانه‌ که سبک مینمال برای آن انتخاب شده است ، را فضای خالی تشکیل دهد. در چیدمان مینیمال به جای اینکه وسایلتان را در مرکز توجه و دید افراد قرار دهید  سعی کنید با سادگی و خلوت بودن فضا توجه بصری  را به وجود بیاوریدباشد .

سبک مینیمال سبکی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه می باشد که تمرکزش در ساده‌ سازی در محیط بیشتر می باشد .در سبک مینیمال سعی می گردد  تا جای ممکن ازالمان های غیر ضروری کاسته شود  تاعناصر ضروری بیشتر دیده شود طراحی به سبک مینیمال مناسب افرادی است که بی‌نظمی در محیط می‌تواند بر روی تمرکزشان مستقیما تاثیر گذار است .

طراحی داخلی با سبک مینیمال

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top