نام کارفرما :  جناب آقای نادری

زیربنا : ۲۲۰۰ متر مربع

موقعیت : ستارخان

کاربری ساختمان  : مسکونی

نوع طراحی : مدرن

متریال : سنگ و آجر

تاریخ عقد قرار داد : ۱۰ / ۱۰ / ۱۳۹۸

 

طراحی نما ی پروژه مسکونی ستارخان  ، نمای تایید شده در کمیته نمای شهرداری منطقه که برای طراحی نمای ساختمان به گروه مهندسین معمار بادگیر ارائه شده است . این پروژه با مساحت حدودی ۲۲۰۰ متر مربعی و همچنین کاربری مسکونی در مرحله طراحی نما قرار گرفته شد است  . در طراحی نما کاربری مسکونی متناسب با واحد های مسکونی و مساحت ، شرایط ، نیازها و سبک طراحی ، طراحی انجام  گردیده است  .

طراحی نمای ستارخان

نمای پروژه ستارخان با در نظر گرفتن همسایگی ها و موقعیت که ساختمان در آن محدوده داشته است. گروه مهندسین معمار بادگیر سبک طراحی نمای مدرن را برای نمای این ساختمان در نظر گرفته اند.  برای نماهایی که سبک مدرن برای آن انتخاب شده است ، از خطوط ساده وابعاد هندسی استفاده  می شود  . حدالامکان از متریال آجر وسنگ  در نماهایی این ساختمان با سبک مدرن  گردید .

به عبارتی استفاده نکردن از عناصر تزیینی که ضروری  نمی باشد ازالمان های مهم و تاثیر گذار در طراحی نما با سبک مدرن  به شمار می آید  . در طراحی  پروژه ستارخان هم به این ویژگی ها اشاره شده است . عده ای از افراد بر این باورند هستند که ، سبک مدرن، سبکی ساده می باشد و حس گرمی را به افراد منتقل نخواهد کرد . اما باید بر این عقیده بود که اگر نما با سبک مدرن ، به خوبی طراحی و اجرا گردد  حس آرامش و سادگی را به اطراف القا می دهد . این آرامش دلیل بسیار مناسبی برای استفاده از سبک مدرن در بسیاری از نماهای شهری می باشد  در معماری نوین و امروزی می باشد .

رویکرد سبک مدرن

سبک مدرن با رویکرد تطابق با محیط اطراف و ایجاد فضایی صمیمی و گرم  در این پروژه انتخاب شده است . طراحی نمای پروژه  نمونه ای زیبا از تلفیق سبک  مدرن با هم نشینی متریال سنگ و آجر در سبک مدرن  می باشد . در طراحی این نما و طراحی این پروژه درعین رعایت تناسبات زیبایی شناسی به دلیل تلفیق حجم ها افقی و عمودی ، حجم سازه های کاذب و گردش متریال در فضاهای  مختلف استفاده ی گردد . این امر کمک کرده تا طراحی نمای این پروژه متفاوت و  زیبا تر از طراحی  با این سبک انجام شود   . نتیجه نهایی متناسب با طراحی منطقه و سلیقه کار فرما انجام شده است که  و ایده های نو و خلاقانه در این طراحی ها از نکات مهم و پر اهمیت و چشمگیر در طراحی های گروه مهندسین معمار بادگیر می باشد.

طراحی نما سنگ و آجر

طراحی نما سنگ و آجر

طراحی نما سنگ و آجر

طراحی نما سنگ و آجر

 

 

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top