ویلای ۱۱۹۰ متر مربعی به عنوان یکی از نمونه های اولیه “خانه برای درختان” ساخته شد ، که مجموعه ای از پروژه های مسکونی است . مجموعه معماری این ویلا با هدف بازگرداندن فضاهای سبز به داخل شهر و طراحی هرچه بیشتر فضای سبز در چشم انداز اصلی ، زندگی سالم تری را برای مردم ساکن شهر طراحی می کند.

طراحی ویلا

نگاه طراحان  این پروژه  :

معماران این مجموعه در  طراحی  این ویلا  می گویند : ” ویتنام دارای طبیعت و مناظر زیادی در شهر است که به عنوان مکان های میراث جهانی ثبت شده اند. رشد اقتصادی به دلیل افزایش گردشگری باعث افزایش سطح زندگی شده است اما با پاکسازی طبیعت ، راه توسعه بی پروا را نیز داده است. ”

“برای مقابله با این وضعیت ، ما می خواهیم خانه ای بسازیم که مردم و طبیعت را به هم متصل کند. هانگ لانگ ، خانه Ha Long Villa ، شهری ساحلی زیبا در شمال ویتنام ، ۱۶۰ کیلومتری شمال شرقی هانوی است.”

“این شهر همچنین در میراث جهانی یونسکو در منطقه Ha Long Bay قرار دارد. به ویژه ، این شهر با صنایع محلی مانند ماهیگیری و استخراج زغال سنگ فراوان است و منطقه ای است که در کنار صنعت گردشگری خود به سرعت در حال توسعه است.”

موقعیت این پروژه :

موقعیت این پروژه در نزدیکی ساحل است و مشرف به منظره ای از هزاران سنگ بزرگ و کوچک است. در چنین مکان غنی ، معماران خانه پایداری را طراحی کرده اند که هماهنگ با محیط اطراف است و به دنبال بخشی از چشم انداز آن است.

به گفته معماران ، مفهوم اصلی خانه ایجاد فضایی است که افراد بتوانند در یک جنگل زندگی کنند.

در ایجاد یک جنگل اطراف ، خانه از یک پنکه در داخل پنج ضلعی تشکیل شده است که لایه های فضایی از فضای داخلی و نیمه بیرونی پر از فضای سبز را ایجاد می کند. این ترکیب به عنوان بخشی از نمای سبز مضاعف پوسته ای در برابر آب و هوای گرمسیری ایجاد می کند و سایه های عمیق ایجاد می کند.

طراحی ویلا

فضای دو پوسته در طراحی ویلا :

این فضا با ایجاد فضای بین فضای داخلی و خارجی ، خانه را در برابر آب و هوای گرم و سر و صدا محافظت می کند. هر فضای نیمه خارجی توسط پله مارپیچ اصلی متصل می شود.

معماران دنباله فضایی را از بیرون به داخل ، از زمین تا سقف و از طریق فضای نیمه بیرونی با یک پنجره بزرگ و فضای سبز فراوان ایجاد کرده اند تا منظره طبیعی غنی و منظره شهر را از زوایای مختلف احساس کنند.

معماران این پروژه افزودند: “فضای نیمه بیرونی قسمت داخلی و تراس باغ را به هم متصل می کند و مکانی برای ترویج فعالیت های مختلف زندگی است. این یک فضای چند منظوره است و به عنوان ارتباط بین هر فضا عمل می کند.”

وی گفت: “این مکان مکانی برای باغبانی ، گشت و گذار ، نشستن ، پیاده روی است و همچنین به فضای زندگی متصل می شود. این فضای مجزا به ساکنین گزینه هایی را در زندگی روزمره خود ارائه می دهد ، مانند اینکه بخواهید در یک روز خاص در داخل یا بیرون غذا بخورید.”

“حرکات مختلف در زندگی ساکنین نیز از طریق نمای بیرونی نمای پنجره به محله منتقل می شود.”

طراحی ویلا

تضاد در طراحی این ویلا :

معماران  این پروژه  دیوارهای بیرونی ساخته شده از بتن ایجاد می کنند که باعث ایجاد تصویری از سنگ موجود در خلیج هانگ لانگ می شود. فضای سبز موجود در فضاهای نیمه بیرونی سایه هایی بر این نمای قوی می گذارد و با گذشت زمان ظاهری دائم در حال تغییر ایجاد می کند.

این پروژه تضاد شدید بین بتن های خشن و درختان نرم را نشان می دهد و جلوه ای بی نظیر به بیرون می دهد . علاوه بر این ، معماران ده ها گیاه در پشت بام کاشتند ، آنها منطقه ای را چندین برابر بزرگتر از فضای سبز اصلی ایجاد کردند.

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top