دوسالانه معماری تفلیس پیشنهادهای فراخوان بین المللی خود را از ۲۲ ژوئن تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰ پذیرفته است. پیشنهادات برنده در این رویداد در ماه اکتبر / نوامبر ۲۰۲۰ به صورت دیجیتالی و فیزیکی در مکانهای منتخب در تفلیس و سراسر جهان محقق خواهد شد.

مفهوم “عوام” منابع آزاد از هر نوع را متحد می کند: طبیعی ، فرهنگی ، مکانی ، مادی و غیرمادی – که مالکیت و دسترسی به آنها مشترک است. این منابع مشترک ، مانند مجموعه روشهای حاکم بر و حفظ آنها ، نیز باید حفظ شوند.

با این وجود ، تغییر سریع جورجیا به یک سیستم سیاسی نئولیبرالی در دهه ۱۹۹۰ منجر به درک جدیدی از این عوام شد ، منابعی که برای کالاها و شخصی سازی ها باز است. به عنوان منابع محدود ، این عوام باید توسط جوامع و متخصصان پایدار ، پرورش و مدیریت شوند. معماران ، شهرستانی ها و مؤسسات دولتی نقش اساسی را در احیای عوام بازی می کنند – بیشتر از تفلیس.

 دوسالانه معماری :

نسخه دوم دوسالانه معماری تفلیس ، که با نام آنچه وجود دارد مشترک است تصور می شود که نگاهی دقیق تر به مفهوم مشترکات در جوامع بطور فزاینده تر و متفرقه بپردازیم. پس از فروپاشی چشمگیر اتحاد جماهیر شوروی ، چندین کشور به سختی شناخته شده و به نقشه جهان اضافه شدند. این دولتهای “پسا سوسیالیستی” تازه متولد شده مجبور به تحول اجتناب ناپذیر اما دردناک از برنامه ریزی شده به اقتصاد بازار شدند . انتقال اقتصادی که هم در هنجارهای فرهنگی شهر و هم در بافت شهری آن بیان شده است.

یک جامعه سازمان یافته “جمعی” به طور فزاینده ای متمایز می شود ، فضاهای برنامه ریزی شده شهری تبدیل به تکه تکه تر و تقسیم شده می شوند. به نظر می رسید که تمام مراحل انتقال شهری و اقتصادی – اجتماعی ، احساس فضای مشترک و جمع آوری را فراموش نمی کند. اماکن مسکونی مشترک و استفاده جمعی عمدتاً زیرساختی شده و به فضاهای انتقال و کارکردهای بدون وقفه تبدیل شده اند.

در واقعیت محلی ما تحول مکانی ، سیاسی و اجتماعی پس از اتحاد جماهیر شوروی با درکهای جدید و واژگان شهری همراه بوده است. درک فضای مشترک به یک موضوع بسیار پیچیده تبدیل شده است. با زیر سؤال بردن مفهوم “مشترک” ما می خواهیم چندین لایه از فضای شهری در تفلیس را مورد بررسی قرار دهیم و با بررسی اهمیت فرآیندهای تحول و عواقب آن در مورد مشترک ، داخلی و خارجی ، مواد و تخیل را مورد بررسی قرار دهیم.

شیوه های طراحی فضاهای مشترک روزمره

فضا راه پله ها ، پاسیو های محله ، آستانه ها ، سقف های بلوک های مسکونی ، پارک های عمومی و میادین ، ​​ساختمان های عمومی و خصوصی به ندرت یا بلااستفاده ، فضاهای باز مشترک خودگردان – که همه متعلق به آغاز واژگان شهری “مشترک” است که سعی می کنیم. برای غنی سازی ، مطالعه و تحقیق ، با بررسی ساختارهای مالکیت ، تحولات فضای “مشترک” ، شیوه های روزمره مشترک فضایی ، فضاهای مقاومت و موارد دیگر.

هنگامی که شروع به کار بر روی نسخه دوم دوسالانه معماری تفلیس کردیم ، این سؤال را مطرح کردیم “ما چه مشترکی داریم” و در کمال تعجب ما جواب خیلی زودتر از آنچه پیش بینی کردیم پیدا کردیم. با تغییر ناگهانی در زندگی ما ناشی از بیماری همه گیر ، مشخص شد که “ما در این جمع هستیم” – هیچ کس از اثرات ویروس خلاص نشده و این ما را به هم نزدیک کرده است. تغییرات چشمگیر در شهرهای ما و توانایی ما در استفاده جمعی از آنها ، آنچه را که ما مشترکاً مشترک هستیم ، روشن کرده است ، ضمن اینکه نابرابری ها و بی عدالتی های موجود را نیز افشا و تشدید می کند.

تأثیر COVID-19 بر همایش های معماری :

تأثیر COVID-19 سؤالات جدیدی را درباره نقش فضاهای مشترک ایجاد می کند. اثر محدودیت های مربوط به فضاهای عمومی بر جامعه چیست؟ چگونه می توان حس جامعه را که در میانه رشد ناسیونالیسم فراتر از مرزها است ، حمایت می کنیم؟ در مواقع بسته شدن مرزها ، سیاست های مهاجرتی فزاینده و محدودکننده و کشورهای شکننده ، بررسی شیوه های محرومیت و پیامدهای آنها ضروری است. این شامل تجزیه و تحلیل چگونه واقعیت جدید یک قاره تقسیم شده در فضاهای عمومی است.

TAB در حال برنامه ریزی برای محدود کردن محدودیت های تازه ظهور شده به فرصت ها و تحقق دوسالانه تقریباً به طور انحصاری بر روی یک بستر مجازی است که محدودیت های جغرافیایی آنها بی ربط است. دوسالانه اختراع شده برای تبدیل شدن به یک صدا ، که می تواند حتی بیشتر گسترش یابد برای دسترسی به بیشتر مردم در سطح جهان است.

به این ترتیب ، این رویداد خود را به “دوسالانه معماری مشترک” تبدیل می کند ، از تفلیس بیرون می آید اما تلاش می کند تا مفهوم “همگرایی” را بسیار فراتر از مرزهای تفلیس و جورجیا تبلیغ کند.

از این پلت فرم توسعه یافته برای برجسته کردن دیدگاه های حاشیه ای در فضاهای مشترک که غالباً در زمینه های حرفه ای نادیده گرفته می شود ، استفاده می شود و پنجره های مجازی را برای راه های تخیلی برای کمک به یکدیگر باز می کند.

مکان: فضای مجازی

نسخه دوم

دوسالانه معماری تفلیس در فضایی دیجیتالی انجام خواهد شد که وب سایت به سکوی اصلی این رویداد تبدیل خواهد شد. این رسانه با هدف پشتیبانی از قالب های متنوعی از رویدادها ، رسانه های مختلفی را در بر می گیرد. تغییر دوسالانه آنلاین ، دسترسی گسترده تر و مشارکت در مقیاس جهانی را تضمین می کند.

این رویداد به یک رویداد بین قاره ای تبدیل می شود و مکان های مختلفی را در سراسر جهان فعال می کند و فعالیت های خود را در آن سو از تفلیس می گذارد. به موازات امکان جلوگیری از چالش های تحمیل شده توسط همه گیر ، پلت فرم دیجیتال فرصت های بسیاری دیگر را باز می کند و فضاهای جدیدی را برای خلاقیت معرفی می کند که می تواند ایده ها را به روش های جدید پیاده سازی کند.

دوسالانه به عنوان سکویی به عنوان فضایی طراحی شده است که تمام آثار ، بحث ها و ایده های نوظهور را در زیر یک سقف جمع می کند. وب سایت TAB 2020 توسط یک نمونه اولیه دیجیتالی ساختمان تشکیل می شود ، که به آرامی با فعالیت های انجام شده در طی TAB 2020 پر می شود و به یک ساختار نمادین مشترک تبدیل می شود.

ایده های پیشنهادی را می توان در هر جای دنیا تحقق بخشید ، مادامی که بتوان آنها را به صورت دیجیتالی از طریق پلت فرم TAB 2020 ارائه کرد. این آثار برای “بازدید” روی سکو از طریق پخش مستقیم در طول دوره دوسالانه و بعداً بایگانی شده و در وب سایت قابل دسترسی خواهد بود. هر دسته از فعالیت ها / کارها در یک طبقه جداگانه انجام می شود.

چه کسی می تواند درخواست کند:

از کلیه معماران علاقه مند ، هنرمندان ، نویسندگان ، دانشمندان ، شهرستانی ها ، افراد خلاق صرف نظر از موقعیت مکانی ، سن یا تجربه گذشته دعوت می شود تا یک پیشنهاد را ارائه دهند. مراحل درخواست رایگان است.

روند ارسال

ما پیشنهادات را در چهار دسته مختلف می پذیریم:

پروژه های فیزیکی ( تحقیقات به هر شکل فیزیکی)
پروژه های دیجیتال (تحقیقات به هر قالب رسانه دیجیتال)
فعالیت آموزشی / کارگاه آموزشی (دیجیتال یا فیزیکی)
مشارکت در انتشار.

برنامه ها باید به زبان انگلیسی یا گرجی ارائه شود. تمام پیشنهادات دریافت شده توسط یک هیئت داوران بین المللی بر اساس کیفیت ایده و ارجاع مستقیم آن به مفهوم اصلی TAB 2020 رتبه بندی خواهد شد. پروژه های منتخب فرصتی برای تحقق در قالب دیجیتالی یا فیزیکی با محدودیتی در اختیار ندارند. مکان های جغرافیایی. کلیه پروژه ها باید ارتباط مستقیمی با موضوع دوسالانه آنچه مشترکاً با هم دارند ، داشته باشند.

برای کسب اطلاعات دقیق ت می توانید از بسایت www.worldarchitecture.org اطلاعات دقیق تر دریافت نمایید .

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top