معماری بین النهرین ، معماری پس از اسلام ، معماری مصر ، معماری هند ( قبل از اسلام ) معماری چین ، معماری ژاپن ، معماری یونان ، معماری تمدن حاشیه دریای اژه  ، معماری روم ، معماری صدر مسیحیت ، معماری بیزانس ، گوتیک ، رنسانس و باروک و…

معماری کلاسیک :

گونه ای از معماری است که المان های معماری دوران روم و یونان در آن به چشم می خورد . سبک معماری زیادی از این دوران الهام گرفته اند مثل سبک نئوکلاسیک قرن ۱۹ و سبک یونانی قرن ۲۰ به نوعی می توان بسیاری از سبک های که بعد از رنسانس در اروپا شکل گیری شده است ، معماری کلاسیک محسوب می شود . المان های معماری کلاسیک در زمینه های مختلف و نسبت به فضای شکل گیری شان دارای تفاوت های مختصری می باشند .سبک کلاسیک که با معماری سبک گرای قرن ۵ قبل از میلاد معنی یافت .

سبک معماری گوتیک : این سبک از جمله سبک هایی معماری در دوره تاریخی می باشد . از این نوع معماری بیشتر در کلیساها استفاده شده است . این سبک در سال های ۱۱۳۷ تا ۱۱۴۴ به وجود آمده و اواسط قرن شانزده در اروپا حضور داشت . گوتیک در میان دو دوره رمانسک و رنسانس قرار گرفت .

سبک معماری بیزانس :

این سبک از معماری در روم شرقی ( بیزانس ) در قرن ششم میلادی به وجود آمد است این سبک را با نام هنر امپراتوری روم شرقی شناخته می شود . کلیسای سان ویتاله  در شهر راوانا که با پلان هشت ضلعی و گنبدی روی این هشت ضلع طراحی شده است .

معماری پست مدرن :

در پست مدرن دیالوگ و صحبت های بین افراد با  رویکرد رقابتی اتفاق می افتد. این رویکرد جمع افراد را با هدف خاص نمی بیند و اجتماع را جمعی از افکار مختلف با دیدگاه های مختلف و در هم تنیده بر می شمارد . در دل این تفکرات مکاتب فکری مختلف از جمله فیمنیسم و پسااستعمارگری  ، پدیدار شده است  و معماران پست مدرن که پی تغییرات نما ها و رنگ هاوتناسبات می باشد . معماری پست مدرن به تاریخ و هویت هر ملت با توجه به منطقه و شرایط زندگی آن ها توجه می کند .

معماری نئوکلاسیک :

حضورتمدن روم و یونان باستان در هزاران سال گذشته در میان معماری غرب ( اروپا ) به چشم می خورد و با گذر زمان همیشه این نگرش دیده می شد . معماران که در زمینه پست مدرن و نئوکلاسیک علاوه بر نگاهی به گذشته ، رویکرد های متفاوتی دارند .  توجه به این سبک از خانه های شخصی در انگلستان آغاز شد و به تدریج به ساختمان هایی که کاربری عمومی تری داشتند انتقال یافت . افراد غنی در جامعه سعی بر این داشتند تا وانمود کنند که مانند لرد های در جامعه فئودال زندگی کنند .

معماری باروک :

باروک را در فرهنگ لغت به مروارید نامنظم ترجمه می کنند. روم از باروک برخواسته شده است در این دوران ایتالیا روند رشد علمی خوبی را داشته است . اختراع ساعت عقربه ای ، رونق گرفتن تئاتر و.. دست به دست هم داده تا در این برهه زمانی ایتالیا با تحول علمی وهنری روبرو شود . در این سبک خطوط شکسته و عمودی به چشم نمی خورد این سبک از خطوط منحنی و امواج دیده می شود . در این سبک اعتدال وجود ندارد و می توان گفت در سبک باروک اغراق به چشم می خورد .

معماری فولدینگ :

این نوع معماری نگرشی مبنی بر افقی گرایی دارد در این سبک همه چیز در یک سطح در نظر گرفته می شود . این تفکر در اوایل دهه ۱۹۹۰ بسیاری از معماران که در سبک مدرنیست فعالیت می کردند به خود جذب کرد .

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top