بتن یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی به شمار می آید که در اکثر پروژه های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد . بتن ها به خوبی با مقاومت سازه هماهنگی ایجاد می کند همچنین  در مقابل رطوبت، ضربه، حرارت وبسیاری از مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد .  به همین منظور سعی بر ایجاد بهترین عملکرد در موقعیت های متفاوت  می شود . در نظر داشته باشید که  بتن دارای وزن بسیار بالایی نسبت به سایر متریال ها می باشد.

  برای سبک کردن بتن با افزودن یک سری مواد شیمیایی به بتن ایجاد حباب در بافت بتن می کنند و بلوک حاصل از این بتن بلوک سبک و اصطلاحا هوا دار می باشد  و یا با افزودن سبک دانه هایی مانند پلی استایرن بتن فوق سبک  ساخته می شود . د این بخش به معرفی بتن های سبک وهوادار می پردازیم ، با ما همراه باشید :

بتن های سبک و ویژگی این متریال

برای فوق سبک کردن دیوارهای بتنی غیر باربر از راه های دیگر هم استفاده می شود ، با اضافه کردن دانه هایی  سبک مانند دانه های  پلی استایرن این متریال را سبک می کنند. این روش مزیت های  بیشتری نسبت به روش دوم دارد که به این مزایا می توان به بالا بردن عایق صوتی دیواها، جلوگیری از اتلاف انرژی، فوق سبک بودن بتن، سرعت اجرای بالا، کم کردن میزان پرت مصالح مقاومت فشاری بالا، کاهش مصرف آب در هنگان تولید، بهینه شدن فضای داخلی و مقاومت در برابر آتش  اشاره کرد .از بلوک فوق سبک که به با دانه های سبک تولید می شوند می توان در کلیه ساختمان ها بعنوان دیوار پیش ساخته غیر باربر استفاده می شود ، استفاده از این بلوک بار مرده سازه را کاهش  خواهد داد و درنتیجه استفاده از ستون ها و مصالح به حداقل  خواهد رسید

بتن های سبک

بلوک های بتنی فوق سبک

بلوک های فوق سبک می توانند در ضخامت ۱۰ سانتیمتری تولید گردد  و با وزن تقریبی ۶۰ کیلوگرم در هر متر مربع اجرا می گردد که برای دیوارهای معمولی این وزن ۱۵۰ کیلوگرم  است ، لازم است بدانید که این دیوارها با وزن کی که دارند  دارای مقاومت فشاری ۴ تا ۵ مگاپاسکال  می باشد که این میزان طبق آیین نامه ۲ برابر بوده و می توان اجسام سنگین را با پیچ به دیوارها نصب کردپلی استایرن یماده ای پلیمری  و سازگار با محیط زیست می باشد که مقاومت  بالایی در برابر حرارت و آتش سوزی  دارد و برای دیوارهای ساختمان با توجه به هدر رفت انرژی از طریق دیوارها گامی موثر در بهینه سازی مصرف انرژی می باشد. در نظر داشته باشید که  ساخت این دیوار به دلیل حذف ترکیب ملات سنتی با آب از حداقل میزان ۲لیتر آب در هر متر مربع استفاده می گردد .

این بلوک ها به صورت توپر و فاق و زبانه تولید می گردد و در زمان استفاده بسته به اندازه لازم برش  خواهند خورد   در جای خود کلیک می شوند اینکار پرت مصالح را به حداقل رسانده و در صورت استفاده از چسب مخصوص این مقدار به صفر کاهش می یابد و با دارا بودن مقاومت این بلوک ها در حد مطلوب هیچگونه شکستگی در زمان برش و حمل و نقل در آن بوجود نمی آید.

 

بتن های سبک

بهینه سازی فضای داخلی

با استفاده از این دیوارها علاوه بر استفاده از مزیت های آن می توان فضای داخلی را نیز بهینه تر کرد، چرا که ضخامت این دیوارها می تواند حداکثر ۱۰سانتیمتر و نهایت با گچ کاری به ۱۲سانتی متر هم برسد  که در مقایسه با دیوارهای ۱۵ و ۲۰ سانتیمتری مساحت قابل توجهی ایجاد خواهد کرد  و با سرعت اجرای بالا در وقت نیز صرفه جویی کرده و هزینه روزانه را کاهش خواهد داد .

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top