یک آشپزخانه جذاب و کم نظیر و قدیمی که باعث می شود همه افراد از فضای این  آشپزخانه لذت ببرد و از این دوری نمی کنند. از طرف دیگر ، یک بازسازی متفکر انه می تواند یک آشپزخانه را نه تنها از نظر کاربردی  بودن ، بلکه لذت بخش و  جذاب برای ساکنین تبدیل بکند  .

قبل از اینکه شیرجه بزنید و وارد پروسه بازسازی آشپزخانه شوید ، به این فکر کنید که آشپزخانه رویایی شما چه شکلی است و ایده آل شما برای فضای آشپزخانه چه محلی با چه امکانات و چه دکوراسیونی است ؟ می توانید ترفندهایی با طراحی ساده در نظر بگیرید که فضای را بر اساس نحوه استفاده از آن تنظیم می کند.

چه آشپزخانه شما بزرگ باشد و چه آشپزخانه کوچکی در اختیار داشته باشد ،  اصول اولیه طراحی آشپزخانه صادق است و رعایت این اصول به هر چه بهتر شدن فضای آشپزخانه  کمک می کند .

طرح بندی های اساسی

بازسازی  مختصر آشپزخانه های کوچک ممکن است خیلی طرح آشپزخانه را مشخص نکند  اما با بازسازی های و تغییرات عمده بیشتر سبک طراحی را نشان می دهد ، و می توانید کابینت ها ، وسایل و لوازم جانبی را دوباره تنظیم کنید و متناسب با فضایی که دارید در نظر بگیرید . اگر طرح ایده آل شما یک تنظیم کاملاً متفاوت از پیکربندی فعلی است ، برای یک هزینه سنگین آماده باشید.. تغییر چیدمان های اساسی آشپزخانه اغلب نیاز به تعمیر مجدد برق و لوله کشی ها و تاسیسات دارد .

در مورد طرح اصلی مورد نظر برای آشپزخانه فکر کنید :

خطی :

یک آشپزخانه به سبک راهرو یا راهرو نیز نامیده می شود ، یک آشپزخانه گالری با دو دیوار موازی یا خطوط کابینت و میز ایستاده با یک پیاده رو در بین آنها مشخص می شود. اگر فقط یک دیوار وجود داشته باشد ، یک آشپزخانه یک جداره یا پولمن است.

L شکل:

همانطور که از نام آن پیداست ، آشپزخانه های L  شکل  “L” را با دو دیوار مجاور یا یک شبه جزیره که از یک دیوار امتداد دارد تشکیل می شود .

U شکل:

آشپزخانه های U شکل به شکل “U” یا نعل اسب طراح شده اند  و می توانند با سه دیوار تمام قد یا با دو دیوار و یک شبه جزیره تشکیل شوند.

مهم نیست که کدام طرح را انتخاب کنید و کدامیک از فضا ایده آل برای آشپزخانه ای است که شما می پسندید اما  ، “مثلث آشپزخانه” مهم است و این مثلث را همیشه در ذهن داشته باشید. مثلث کار در آشپزخانه فضایی است  که مسیر بین یخچال ، اجاق گاز  و سینک ظرفشویی تشکیل می دهد  ، که هیچ یک از آنها نباید بیش از ۳ متر از یکدیگر فاصله داشته باشد. هرچه این مثلث محکم تر باشد ، آشپزخانه کارایی بیشتری دارد .

در نظر داشته باشید  مسیر حرکت برای افرادی که قرار است در فضای آشپزخانه باشند  نباید خیلی تنگ باشد. در صورت پیمایش حداقل یک آشپز در آشپزخانه ، یا یک متر عرض برای دو آشپز در نظر گرفته شود .

 

طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه مدرن

طراحیآشپز خانه

 

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top