لابی در تمام کاربری های ساختمانی فضایی مورد توجه می باشد که محل تجمع ساکنین یا انتظار مراجعه کنندگان است، به همین دلیل فضایی نیازمند طراحی دلنشین و آرامی است . نورپردازی های نقطه ای و متمرکز میتواند کمک شایانی به ایجاد جلوه ی بیشتر به این فضا نماید .

در بسیاری از ساختمان هایی که کاربری مسکونی دارند طراحی لابی را بعد از ورودی در نظر می گیریم در قسمت عمده ای از موارد لابی ها فضایی برای انتظار افراد می باشد پس در طراحی لابی سعی کنید حس آرامش را در نظر بگیرید . رنگ لابی بسیار پر اهمیت است همچنین درنظر گرفتن فضایی امن و انتخاب مبلمان راحت از جمله مواردی است که در طراحی لابی ها در نظر می گیریم . برای طراحی لابی نورپردازی هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

المان های تاثیر گذار در طراحی لابی :

استفاده از دیوار کوب ها و تابلو های هم فضای لابی را زیبا تر می کند پس در طراحی لابی ها تابلو ها و دیوار کوب ها را در نظر بگیرید . انتخاب رنگ مبلمان هم در طراحی لابی و زیبا بنظر رسیدن لابی پر اهمیت است گاهی لابی ها را در کنار نگهبانی در طراحی می کنیم.
در مواردی که کاربری ساختمان مسکونی نمی باشد لابی را باتوجه به کاربری که داریم در نظر می گیریم . طراحی لابی در سازه های غیرمسکونی سعی می شود تا تعداد بیشتری صندلی یا مبلمان در لابی در نظر گرفته شود و عمدتا از تلویزیون هم برای این فضا استفاده می شود .

طراحی لابی در هتل ها هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است . در هتل ها لابی ها محل انتظار میهمانان یا گذراندن اوقاتی از روز در این فضا می باشد .مبلمان ، تابلوها ،اکواریوم ها و .. دراین فضا بسیار ایده خلاقانه ای است و طراحی لابی را دلجشب تر و محیط را دلنشین تر می سازد .

لابی رضایی

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top