استودیوی معماری دانمارکی ۳XN برنده  طراحی یک مرکز جدید برای مرکز نوآوری علوم بهداشت و زندگی در استکهلم ، سوئد شد.

بنام Forskaren ، ساختمان ۲۴۰۰۰ متر مربعی شامل محیط کار برای شرکت های مستقر و راه اندازی ، رستوران هایی خواهد بود که میهمانان را با غذاهای روبرو ، کافه ها ، و یک منطقه نمایشگاهی الهام می بخشند که جدیدترین تحقیقات علوم زندگی را منتشر می کند.

Forskaren با بالاترین استانداردهای پایداری در ذهن طراحی شده و گواهینامه LEED پلاتین را دنبال می کند. Forskaren توسط شرکت توسعه املاک و مستغلات سوئد Vectura Fastigheter ساخته شده است.

فورسکارن به بخشی از هاگاستادن تبدیل می شود که بین بیمارستان دانشگاه کارولینسکا و بیمارستان قدیمی استکهلم واقع شده است. این منطقه جدید تحقیقات در سطح جهانی در زمینه های بهداشت ، علوم زندگی و درمان خواهد بود – با مسکن ، ایستگاه مترو جدید ، مناطق تفریحی سبز و امکانات و …..

فورسکارن در جذب بهترین استعدادها در علوم بهداشتی و زندگی نقش اساسی خواهد داشت. این ساختمان به عنوان مولتی برای تحقیقات سوئد عمل می کند ، جایی که نمایشگاه ها باعث الهام بخشیدن به جوانان می شود تا فرصتهای مهیج را که در حوزه علوم زندگی نهفته است ببینند. همچنین مکانی خواهد بود که شرکت های جدید و تأسیس در آزمایشگاه ها و کارگاه ها الهام می گیرند و در عین حال از امکاناتی مانند یک ناهار خوری مشترک نیز بهره مند می شوند.

بنای گرد به عنوان یک بنای آینده نگر

هم شکل مشخص و هم محل مرکزی هاگاستادن در فورسکارن ، این ساختمان را به یک نقطه تجمع طبیعی در منطقه جدید تبدیل کرده است. امکانات عمومی در دسترس ساختمان و مربع اطراف آن به عنوان کاتالیزوری برای زندگی جدید در منطقه طراحی شده است.

مفهوم کلی طراحی ، ایجاد یک ساختمان است که باز ، دعوت کننده و آسان برای حرکت باشد . مواد سبک ، لمسی مانند چوب ، سنگ طبیعی ، بتون و شیشه هم داخل و هم در خارج استفاده می شوند . برای نمای خارجی ، تخته های چوبی دارای لهجه ریتمیک به ساختمان هستند و یک نمای پویا ایجاد می کنند که بر طراحی دایره ای تأکید می کند . در ورودی ، نما به شیشه منتقل می شود ، و نمای شفاف و دعوت کننده ای را برای عابران ارائه می دهد

تعامل با شهر و محیط

این ساختمان به عنوان نقطه عطفی از محل اصلی خود ، در آنجا با شهر در تعامل خواهد بود و محیط های جدید همکاری ایجاد می کند. علاوه بر این ، پایداری جلو و مرکز است و ساختمان برای نورانی روز ، مناطق اجتماعی و تنظیمات سبز بهینه را برای کارگران فراهم می کند.

درفضای داخلی این پروژه  ، دهلیز دارای یک پله مارپیچ مشخص است. دهلیزی؛ باز و دعوت کنندگی به فضای اداری در طبقه همکف. مناطق نمایشگاه تعاملی؛ رستوران ها؛ و کافی نت ها در اینجا ، کارمندان و عموم مردم می توانند از یک فنجان قهوه لذت ببرند ، و نمایش های علمی و بهداشتی و بهداشتی را که ناشی از کارهایی است که در خانه انجام می شود ، مشاهده کنند.

مستأجران ممکن است اجاره یک یا چند طبقه را انتخاب کنند ، یا به سادگی از فضای مشترک همجوشی با دهلیز که ساختمان را به صورت عمودی بهم متصل می کند ، استفاده کنند.

هر طبقه دارای “آزمایشگاه” مخصوص به خود است که می تواند توسط مستاجرین همیشگی و همکار استفاده شود. رستوران های محققان همچنین به هدف کلی ساختمان وصل شده اند و تجربیات معده را که با پایداری ، سلامتی و آب و هوا در ذهن ایجاد می شود ، سرو می کنند.

طراحی پایدار

Forskaren طراحی شده است تا بالاترین استانداردهای پایداری را دنبال کند و آرزو دارد که از LEED پلاتین گواهینامه شود. برای این منظور ، چندین راه حل پایدار ارائه شده است. پنل های خورشیدی پشت بام با سایر سیستم های ساختمانی از جمله تهویه ، گرمایش و سرمایش ادغام می شوند و از این رو استفاده موثر از انرژی خورشیدی تولید شده را تضمین می کنند.

علاوه بر این ، آب باران توسط ریشه های گیاه جمع آوری و فیلتر می شود و سپس در سیستم آبیاری ذخیره می شود. این آب باران فیلتر شده سپس می تواند برای آبیاری گیاهان و شستشوی توالت ها استفاده شود. در تابستان ، ساختمان توسط زمین خنک می شود. زمین زیر ساختمان برای ذخیره انرژی حرارتی استفاده می شود. یک پمپ حرارتی آب در گردش را خنک می کند و در نتیجه آب و هوای داخلی خنک می شود.

۳XN توسط معماران جوان کیم هرفورت نیلسن ، لارس فرانک نیلسن و هانس پیتر سولدنلر نیلسن در سال ۱۹۸۶ در آرهوس ، دانمارک تأسیس شد.

این شرکت به سرعت برای ایجاد ساختمان های ماده با زیبایی شناسی قانع کننده که توسط یک پایه تئوریک قوی پشتیبانی می شود ، شناخته شد.

۳XN اخیراً یک ساختمان اداری هوشمند مجسمه سازی و کاملاً لعاب دار در برلین به اتمام رسانده است. این استودیو همچنین خانه المپیک گناهکار را در لوزان سوئیس به پایان رساند.

 

طراحی فضای اداری تجاری

طراحی فضای اداری تجاری

طراحی فضای اداری تجاری

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top