نام کارفرما :آقای بقایی

متراژ :۲۱۰۰ متر مربع

موقعیت : تهرانپارس

کاربری ساختمان  :  مسکونی

تاریخ عقد قرارداد : ۱۳۹۷/۰۳/۱۰

توضیحات :

تکنولوژی مدرنی که امروزه بر پایه سقف های سبز پیشرفت داشته است و بر روی پشت بام های  بسیاری از پروژه های مرتفع اجرا می شود ، با نام روف گاردن شناخته شده است و به معنای بام باغ  ها یا همان باغ در بام شناخته شده است . روف گاردن در واقع خلق فضای سبز بر روی پشت بام ها می باشد ،که روف گاردن ها طبیعت را به زندگی شهری دعوت می کنند و با ساخت روف گاردن ها می توان لذت کافی را در فضای شهری ایجاد کرد .

به عبارتی به هر نوع فضای سبزی که بر روی بام ها ساخته شود، روف گاردن می گویند که شامل مجموعه ای از گیاهان سبز، آبنما، آلاچیق، مبلمان باغی، سایبان، باغچه های سبز و سایر امکانات دیگر با توجه به مساحت موجود می باشد .

یکی از اصلی ترین مزیت های باغچه های روی بام ، مقدار نور آفتابی است که در طول ساعات روز دریافت می کند و می تواند محیطی خصوصی برای استراحت ، پذیرایی و پرورش گیاهان  ایجاد کند . همچنین ایجاد فضایی متناسب و سرسبز برای ساکنین ساختمان فراهم می کند .

از دیگر مواردی که حضور روف گاردن ایجاد می کند کاهش گرمای داخلی ساختمان است . روف گاردن ها در آب و هوایی شهری هم تاثیر گذار هستند و کمک می کنند تا آلاینده ها هوا هم کاهش یابد و در کاهش آلودگی صوتی هم موثر است و روف گاردن در محافظت از بام و صدمات و طولانی تر شدن عمر بام ها هم می شود

محوطه سازی  و طراحی روف گاردن در معماری از عوامل مهم در طراحی ها بشمار می آید . روف گاردن ها در طراحی نما هایی که مرتفع هستند ، اهمیت زیادی بر خوردار می باشد . برای طراحی محوطه باید تمام فضاهای مورد نیاز را بررسی و تمام اجزا را با توجه به نیاز ها طراحی کنیم .

طراحی روف گاردن مربوط به پروژه آقای بقایی  با زیربنای ۲۱۰۰ متر مربع به گروه مهندسین معمار بادگیر واگذار شد . طراحی این پروژه بصورت پکیج به گروه مهندسین معمار ارائه گردید ، طراحی روف گاردن از جمله مواردی است که طراحان ما به عهده دارند و در این پروژه هم طراحی روف گاردن انجام گردیده است  .

طراحی محل گپ و گفت در طراحی روف گاردن این پروژه همچنین در نظر گرفتن فضای بازی برای کودکان از جمله مواردی است  . در طراحی روف گاردن در نظر گرفته شده است و در طراحی روف گاردن هم این نکته مد نظر گرفته شده است . آبنمای طراحی شده در این پروژه طراوت و شادابی را به فضای روف گاردن پروژه تهرانپارس داده است ، همچنین طراحی گیاهان و باغچه های کوچک در این پروژه زیبایی محیط را بیشتر کرده است .

 

طراحی روف گاردن

طراحی روف گاردن و محوطه سازی

طراحی داخلی و روف گاردن

طراحی روف گاردن و محوطه سازی

طراحی نما و طراحی محوطه

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top