نام کارفرما :آقای رفعتی

متراژ :۱۲۰۰ متر مربع

موقعیت : بندرانزلی

کاربری ساختمان  :  مسکونی

توضیحات :

تکنولوژی مدرنی که امروزه بر پایه سقف های سبز پیشرفت داشته است و بر روی پشت بام ها بسیاری از پروژه های مرتفع اجرا می شود ، با نام روف گاردن معرفی شده است و به معنای بام باغ ها یا همان باغ در بام  شناخته شده است  . روف گاردن در واقع خلق فضای سبز بر روی پشت بام ها است و تا از طبیعت در زندگی شهری کمک بگیریم  و استفاده کنیم لذت ببریم  .

به عبارتی به هر نوع فضای سبزی که بر فضای بام در نظر گرفته می شود  ، روف گاردن تلقی می شود که روف گاردن ها شامل مجموعه ای از گیاهان سبز ، آبنما ، آلاچیق، مبلمان های فضای باز ، سایبان ، گیاهان و گلدان ها و سایر امکانات دیگر با توجه به مساحت موجود خواهد بود .

محوطه سازی  و طراحی روف گاردن در معماری از عناصر مهم و نوین است  که برای طراحی و ویلاسازی ها بسیار پر کاربرد است . برای طراحی محوطه باید تمام فضاهای مورد نیاز ساکنین را مورد بررسی  قرار داد و تمام اجزا را طراحی و در فضای روف گاردن در نظر گرفت . از عناصر مهم در طراحی محوطه در نظر  می گیرد .

فضای سبز در روف گاردن

فضای سبز متناسب و در نظر گرفتن و طراحی آبنماتاثیر بسیار زیادی بر زیبایی محوطه دارد . همچنین در نظر گرفتن محل نشستن یا آلاچیق اهمیت ویژه ای در طراحی روف گاردن ها دارد . برای طراحی بام سبز باید عامل مهم سیستم آبیاری را در نظر بگیریم به عبارتی مهندسی آب در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد .

طراحی روف گاردن و محوطه سازی مربوط به ویلایی بندر انزلی با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع به گروه مهندسین معمار بادگیر واگذار شد . طراحی روف گاردن از جمله مواردی است که طراحان ما به عهده دارند و در این پروژه هم طراحی روف گاردن انجام گردیده است .

طراحی محل گپ و گفتگو در طراحی روف گاردن این پروژه همچنین در نظر گرفتن فضای بازی کودکان از جمله نیاز هایی است که ساکنین برای طراحی روف گاردن مد نظر داشته اند و در طراحی روف گاردن هم این نکته مد نظر  طراحان قرار گرفته شده است . همچنین طراحی گیاهان و باغچه های کوچک در این پروژه زیبایی محیط را بیشتر و طراوت لازم برای محوطه تامین کرده است .

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top