نقاشی های صورتی و نارنجی رنگی در نمای چوبی این مدرسه طراحی شده توسط اداره فرانسوی  برای حومه پاریس، این فضا را متفاوت تر و خاص تر نسبت سایر فضاهای آموزشی کرده واین فضا را نمای برجسته می کند، در این بخش از سایت گروه مهندسین معمار بادگیر به بررسی  این فضای متفاوت می پردازیم ، با ما همراه باشید :

 School 2

ساختمان  یک مدرسه ابتدایی با ۱۲ کلاس و یک مهدکودک که دارای ۹ کلاس ، همراه با یک غذاخوری مشترک در فضای آموزشی ، کتابخانه ها و سالن ورزشی پرتقال پرطرفدار میزبانی می کند. این ساختمان کارگاه تعمیر و نگهداری بلوک های شگفت انگیز که سه سطح در طراحی این فضا در نظر گرفته شده است از مواردی است که  این فضا را متمایز از سایر فضا های آموزشی کرده است ، همچنین  حفره های عمیق در نمای ساختمان ها با رنگ های صورتی و نارنجی برجسته شده است .

 

فضای آموزشی

بسیاری از مسیرهای ترافیکی و همچنین فضاهای پرازدهام از رنگ های خاص و متمایز ، واز رنگ های متنوع و روشن برای این رنگ های روشن ، فضا را تغییر می دهند و آن را گسترش می دهند تا محل تحریک آموزشی برای افرادی که در آن فضا حضور دارند باشد . نور، مواد مورد استفاده و مسیرهای ترافیکی، رویدادهای کوچک اما تاثیر گذار به ارمغان می آورد .

این قطعات در یک هرج و مرج خوشایند خود را به خوبی نشان می دهند . در حالی که راهروها دارای رنگ های پر جنب و جوش هستند، اما کلاس های درس بیشتر جذاب و دوستداشتنی برای افراد می باشد . این فضا دارای  دیوارهای بتنی براق و مبلمان چوبی می باشد . نور های مناسب ، انتخاب رنگ های مناسب ، فضایی متفاوت و خاص را به گروه سنی خاص مدرسه به ارمغان آورده است .

 

قسمت های مهم فضای آموزشی

اتاق ناهارخوری، کتابخانه و امکانات نگهداری از کودکان پس از مدرسه در سطح زمین قرار خواهد گرفت ، در حالی که اتاق های مهد کودک و ورزش سالن طبقه اول را اشغال می کند. کودکان اول ابتدایی از تسهیلات در طبقه بالا استفاده می کنند. برای به دست آوردن بیشترین حجم زمین از فضای بسیار کمی که داریم ، از این طراحی خاص برای این فضا استفاده شده است

   فضای آموزشی و طراح متفاوت آن

 

طراحان این فضای آموزشی کف حیاطی که برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است از رنگ های مختلف و چند رنگ استفاده شده است و یک فضایی مستقل و مصنوعی به ارمغان می آورد ،ساختمان این محیط آموزشی بسیار حجیم در نظر گرفته شده است .فضا های توخالی که از فانوس خارج می شوند به عنوان عناصر تاثیر گذار دراین طراحی به کار می روند، نور را جذب می کنند و به فضا منعکس می کند. “

طراحی فضای آموزشی

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top