معمار این پروژه اکتیو هاوس اظهار داشت :  “گرچه اکتیو هاوس یک فضای کاری است ، اما امیدوارم مردم احساس راحتی خانه را در این فضا داشته باشند و احساس گرما و امنیت می کند. بخشی از این نگرانی محیط زیست است. ما می خواهیم ساختمان ها را به گونه ای نوسازی کنیم که هدر رفت انرژی به حداقل برسد .

از محیط کار تا فضای اداری

این مفهومی است که از خانه تا محل کار گسترش می یابد . کار می تواند مانند خانه ای باشد که افراد بتوانند روابط نزدیک ایجاد کنند. با تکیه بر این ، دیوارهای آجری قرمز رنگ فضای سنتی را نشان می دهد . در خارج از دیوار آجری قرمز قدیمی ، معمار تصمیم گرفت یک لایه جدید از دیوار آجری قرمز بسازد . وسط دو دیوار آجری قرمز توخالی باقی مانده است. هوا در وسط ، هدایت گرمای فضای باز را منزوی می کند و یک انزوا مؤثر با سود برای ساختمان را تشکیل می دهد . در همین حال ، با استفاده از فن آوری روز ، دیوار سمت غربی برای حفظ تعامل بین فضای بیرون و داخل خانه نگه داشته شده است . این نه تنها مانع از جریان هوا و گرمای تابشی می شود ، بلکه چرخش هوشمندانه ای به یک طراحی سنتی می بخشد.

نور روز یکی از المان های اصلی طراحی این ساختمان است. این نه تنها از پنجره های نما ، بلکه از چراغهای روشنایی در دهلیزها نیز استفاده می کند ، که باعث بهبود نور محیط در ناحیه داخلی می شوند . دیوارهای پرده رزینی در نمای غربی و پارتیشن های داخلی اعمال می شود که باعث می شود نور روز ملایم تر و داخلی به نظر برسد.

نقش نور در طراحی

دیوار پرده به سمت شرق حداکثر میزان نور روز محل کار و فضای اداری را به حداکثر می رساند. متوسط ​​ضریب نور روز بالای ۴٫۲٪ است. چراغهای سقفی و پنجره های نصب شده بر روی سایه های انعطاف پذیر ، که نور روز را تنظیم می کنند و از تابش نور جلوگیری می کنند ، از این مهم هستند. پنجره ها و چراغهای باز قادر به تهویه طبیعی در فصول سرد سال می باشد. سیستم هوای تازه در فضای باز می تواند سطح CO2 و رطوبت کم را در طی فصول سال حفظ خواهد کرد .

ساختمان نوسازی شده تقاضای انرژی خود را به حداقل می رساند. این عملكرد حرارتی پاكتهای خود را با اتخاذ مواد عایق كیفیت بالا و لعاب نشت هوا كم می كند. این همراه با جهت گیری جنوبی است. پنجره های بازکننده دستی و چراغ های روشنایی هوشمند ، ضمن کاهش تقاضای انرژی ، راحتی فضای داخلی را حفظ می کنند . دو پمپ حرارتی با به عنوان منبع خنک کننده و گرمایش استفاده می شوند . پنل های تابشی و فن های کویل به عنوان سیستم ترمینال سیستم مکانیکی ارائه می شوند. لامپ صرفه جویی در مصرف انرژی و سیستم روشنایی خودکار برای صرفه جویی در انرژی نور استفاده می شود .

طراحی نما خلاقانه

طراحی نما خلاقانه

طراحی نما خلاقانه

طراحی نما خلاقانه

طراحی نما خلاقانه  طراحی نما خلاقانه

 

 

 

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top