برای طراحی مراکز تجاری ، واحد های تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است . اصولا طبقه همکف را به برند های معتبر که نیاز مند مساحت زیادی هستند اختصاص می دهند . معمولا مساحت هر واحد تجاری با توجه به کاربرد و کالا که در آن عرضه می گردد رابطه مستقیم دارد .

 

 هایپر مارکت ها فروشگاه های بزرگی هستند که انواع مواد لوازم مصرفی ، خوراکی ، پوشاک ، خانگی ، در آن عرضه می شود. معمولا در طراحی شاپینگ ها مساحت زیادی را برای هایپر مارکت اختصاص می دهند . این فضا اصولا در طبقه همکف یا زیرزمین اختصاص می یابد . لازم به ذکر است که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از فضای هایپر مارکت ها را به پشتیبانی و تدارکات قسمت انبار یا اداری اختصاص می دهند .

از قسمت های محبوب در هر مجتمع تجاری بخش رستوران ها فست فودها می باشد. امروزه علاوه بر رستوران های مدرن و سنتی و فست فود ها ، فوت کورد ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است . طراحی رستوران ها و مکان ها در این زمینه دارای استاندارد ها و قوانین مربوط به خود می باشد ازجمله این قوانین اختصاص دادن نیمی از فضای رستوران ها و فضاهای که در این زمینه فعالیت دارند به تدارکات و پشتیبانی و انبار سرد و خشک مدیریت و سرویس بهداشتی و.. می باشد .

طراحی فضای تجاری

یکی دیگر از فضا های موجود در مجتمع ها تجاری مدیریت مجموعه می باشد که مساحت و طراحی آن با توجه به افراد که در آن قسمت کار می کند و تعداد واحد های مورد نیاز از جمله مال ، حسابداری ، مدیریت وبخش های مختلف اداری و.. در نظر گرفته می شود .

پارکینگ ها هم از جمله قسمت های مهم ساختمان های اداری می باشد که اهمیت ویژه ای دارند . این قسمت از مجتمع های تجاری به دلیل ضوابط و مقررات شهرداری برای آن اعمال می کند سخت بودن طراحی این قسمت را افزایش می دهد .لازم به ذکر است امروزه مجتمع های تجاری بدون پارکینگ یا تعداد پارکینگ هایی که برای آن قرار داده اند متناسب با تعداد واحد ها نمی باشد، طرفدار چندانی ندارد .

بار انداز ها قسمتی از مجتمع تجاری هستند که فضای مناسب و با دسترسی آسان به آن ها اختصاص داده شود . برای عرضه خدمات در مجتمع های تجاری اولین قدم ورود کالابه داخل مجتمع می باشد . به همین دلیل با توجه به نوع خدمات و کالاهایی که در آن فروشگاه عرضه می شود نوع و مساحت بار انداز ها طراحی می شود . طراحی این قسمت باید به ورودی و خروجی و همچنین راحت بودن تخلیه بار ها توجه شود .

طراحی تجاری

برای طراحی مراکز تجاری باید به مکان قرار گرفتن کالاهای مازاد واحد های  تجاری یا انبار توجه ویژه شود .

در کنار طراحی مراکز تجاری و در نظر گرفتن احتیاجات این مراکز تاسیسات تکمیل کننده امکانات از نظر نور ، دما ، و الزامات و استاندارد ها می باشد که طراحی به آن توجه ویژه و از حساسیت بالایی برخوردار است .

اصولا در طراحی فضا های تجاری واحد های بارویکرد های مختلف از جمله دفتر ، تعمییرات ، نظافت ، سرویس ها ، نگهبانی و… طراحی می شود .

تجاری

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top