امروزه خانه های ویلای مدرن مقبولیت و محبوبیت در بین افراد دارد  به همین دلیل در مطلب زیر به نکات اصلی طراحی یک ویلای مدرن بپردازیم تا فضایی مناسب در طراحی ها برای ساکنان داشته باشیم :

در طراحی ویلای مدرن باید در نظر داشت که طرح‌ها ساده، واضح و قابل تشخیص در نظر گرفته شود . به این معنی که در این نوع طراحی معمولا از اشکال و احجام پایه مانند مربع و مکعب استفاده می گردد .

سبک مدرن در طراحی خود شامل چندین گونه متفاوت و مختلف  می باشد ، اما در تمامی فضاهای ساخته شده با سبک مدرن ،  چند اصل مشترک وجود دارد که این اصول پایه‌ای را که می‌توانید در طراحی ویلای مدرن در ابعاد و اندازه های مختلف به کار برد .

طراحی ویلا

۱- طرح کلی ویلا

اولین اصلی که در طراحی ویلای مدرن باید در نظر گرفته شود ، توجه به عملکرد ویلا می باشد. عملکرد در سبک مدرن حرف اول را می‌زند و شالوده و بنیان طراحی‌های  با سبک مدرن است. درسبک مدرن ، مینی‌مالیسم و تکنولوژی نقش اساسی دارند و در واقع استفاده از تکنولوژی جدید در ساخت و ساز مانند به کار بردن اسکلت بتنی، اسکلت فلزی و همچنین پنجره‌های سرتاسری از ویژگی‌های اصلی طراحی مدرن می باشد .

طراحی فضای ویلایی

۲- عملکرد در طراحی ویلای مدرن

همانطور که اشاره شد عملکرد نقش بسیار مهمی در طراحی ویلای مدرن و اصولا هر نوع طراحی مدرن ایفا می‌کند. به همین دلیل پیش از شروع طراحی باید مشخص کنید که دقیقا به چه نوع فضاهایی نیاز دارید و بر اساس آن به پیش روید. زیبایی و فرم ساختمان در طراحی مدرن درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد.

زمانی می‌توان طراحی ویلای مدرن را  طراحی موفق دانست که همه فضاها به خوبی با نیازهای کاربران مطابقت داشته باشد و بر اساس سبک زندگی و سلیقه افرادی که در آن فضا زندگی می کنند ، طراحی شود .در طراحی ویلای مدرن همه چیز باید کاربردی در نظر گرفته شود .

طراحی فضای ویلایی

۳- انتخاب صحیح رنگ‌ها

در طراحی‌های که با سبک مدرن و دربخش به طور خاص در طراحی ویلای مدرن معمولا از رنگ‌ها به صورت ترکیبی از رنگ‌های خنثی ورنگ‌های غنی و روشن استفاده می‌شود.

برخی از رنگ‌هایی که بیشتر در طراحی‌های که با سبک مدرن استفاده می‌شوند و در طراحی ویلای مدرن هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد عبارتند از: سفید، مشکی، نقره‌ای، خاکستری، ذغالی، کرم، قرمز آلبالویی، نارنجی، قهوه‌ای و بسیاری رنگ‌های دیگر.

طراحی ویلا

۴- طراحی پنجره‌های ویلا

در بیشتر طراحی‌های که با سبک مدرن طراحی می شود ، استفاده از سطوح وسیع شیشه در نمای ساختمان می باشد . برای طراحی ویلای مدرن می‌توانید از پنجره‌های سرتاسری و بزرگ استفاده کنید.

نوع طراحی علاوه بر تامین نور فضاهای داخلی ظاهر مدرن  برای ویلا ها به ارمغان می آورد .

درنظرداشته باشید که مشخص کردن محل قرارگیری پنجره‌ها به جهت نور مناسب و نوع استفاده از فضا بسیار پر اهمیت می باشد .

طراحی فضای ویلایی

۵- نورپردازی ویلای مدرن

در طراحی ویلای مدرن نورپردازی بنا بسیار مهم است، در بسیاری از موارد ساکنان بسیاری از اوقات خود را در فضای باز و محیط استفاده از انواع چراغ‌ها، شامل چراغ‌های سقفی و دیواری، نورهای نقطه‌ای و همچنین نورپردازی کف در یک ویلای مدرن به شدت توصیه می‌شود .

 

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top