این روزها طراحی باغ ویلا از آن جهت اهمیت یافته که افراد زیادی تمایل به گذراندن اوقات فراغت خود در طبیعت دارند. به همین دلیل تقاضای طراحی باغ ویلا و خانه‌های ویلایی افزایش یافته است ، در این بخش از سایت گروه مهندسین معمار بادگیر به مواردی که در طراحی این فضای دلنشین موثر است می پردازیم :

اولین مسئله‌ای که در رابطه با طراحی باغ ویلا باید به آن دقت شود مساحت زمین و بودجه موجود است . به عبارتی باید محیطی را برای فضای باغ ویلا در نظر داشته باشیم . علاوه بر زیبایی دارای خصوصیات نو و ایده های به روز باشد و با میزان هزینه ای که برای آن فضا در نظر گفته شده است هم ، متناسب باشد .

مساحت زمین :

مساحت زمین قابل طراحی هم ،  نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار گرفته شود . تناسب بین ویلا و فضای که برای محوطه در نظر گرفته می شود کمک می کند تاطراحی کاربردی تر و منطقی تری داشته باشیم و طرح ما قابل اجراتر شود .

طراحی محوطه

رنگ ها و طرح ها :

نکته دوم در مورد طراحی باغ ویلا استفاده از رنگ‌ها، طرح‌ها و ابعاد مختلف در کار است. برای داشتن یک طرح جذاب و زیبا باید به عوامل زیادی دقت کنیم .  یکی از مهم‌ترین این عوامل رنگ‌ها و بافت‌های استفاده شده در طراحی باغ ویلا  می باشد .

برای مشخص کردن پالت رنگی در طراحی باغ ویلا گزینه‌ها و انتخاب‌های بسیاری وجود دارد که نتیجه مطلوبی هم برای افراد به ارمغان می آورد . در طراحی فضای باغ ویلا می توان  از یک پالت تک رنگ وبا طیف رنگی یکسان استفاده  شود و یا یک پالت رنگی مکمل و ترکیبی را در نظر بگیریم .

انتخاب رنگ‌ها و بافت‌ها در طراحی باغ ویلا تا حد زیادی به سلیقه طراح و کارفرما بستگی دارد . بخشی از آن نیز به اقلیم و گیاهانی که امکان کشت آن‌ها وجود دارد مربوط می‌شود . باید در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ‌های مختلف می‌تواند باعث شلوغ شدن طراحی باغ ویلا شده و به لحاظ بصری مطلوب هم خیلی مطلوب نیست .

طراحی محوطه

گیاهان و محوطه سازی :

از طرف دیگر توجه به گیاهانی با ارتفاع‌ها و ابعاد مختلف نیز در طراحی باغ ویلا بسیار پر اهمیت می باشد . با به کار بردن ارتفاع‌های متفاوت تنوع بصری ایجاد شده و طراحی باغ ویلا برای ساکنان جذاب تر و دلنشین تر می باشد . نور پردازی محوطه هم از مواردی است که درطراحی فضای باغ ویلا بسیار پر اهمیت می باشد و در طراحی ها باید ویژه به آن دقت کرد .

طراحی محوطه و باغ

نورپردازی :

تعدادی از افراد به نمای بیرونی ویلا و باغ خیلی اهمیت نمی دهند ، اما باید در نظر داشت که توجه به نورپردازی در طراحی باغ ویلا بسیار پر اهمیت می باشد و نورپردازی صحیح و مناسب باغ ویلا می‌تواند به لوکس‌تر و گرم‌تر به نظر رسیدن طرح کمک کند. علاوه بر نمای ویلا و دیوارهای باغ می‌توانید از نورپردازی برای مشخص کردن مسیرها  محوطه و همچنین در کناره ‌های استخر یا حوض آب هم استفاده کرد .

مورد آخر در طراحی باغ ویلا که توجه به آن بر کیفیت محوطه تاثیر چشمگیری دارد طراحی دسترسی‌ها، لبه‌ها و کناره‌های باغچه‌ها است . طراحی کناره‌ های باغچه و مسیرها اهمیت زیادی در طراحی پروژه های ویلایی دارد . در نظر داشته باشیدکه بخش عمده محوطه باغ ویلا را مسیرها، گل‌ها ، درختان و فضای سبز تشکیل می‌دهند، به همین دلیل توجه به آن‌ها کلیت طراحی باغ ویلا را تحت تاثیر قرار  خواهد داد .

طراحی ویلا و باغ

 

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top