اتاق رختشویی محیطی است که به راحتی نادیده گرفته خواهد شد ،  هیچکس از شستن لباس ها خوشش نمی آید، به همین خاطر خیلی ها فکر می کنند صرف وقت و هزینه برای این اتاق کاری ضروری نیست. اگرچه ، یک اتاق لاندری یا رختشویی تمیز و زیبا که در آن احساس راحتی و امنیت کنید، کار شستشوی لباس ها را لذتبخش می کند. در ادامه به مواردی می پردازیم که علاوه بر زیبایی ، فضایی کارآمد برای به ارمغان می آورد در ادامه با ما همراه باشید  :

میله مخصوص آویزان کردن لباس های شسته شده 

یکی از بهترین راه های صرفه جویی در مصرف انرژی، این است که لباس های خیس را روی طناب یا میله پهن کنید و اجازه دهید خشک شوند اما اگر تجهیزات مناسب این کار را نداشته باشید کارتان سخت میشود. یک میله معلق، به راحتی کار خشک کردن لباس های ظریف شما را انجام می دهد. همچنین اگر در کمدتان چوب رختی اضافی دارید، می توانید همه آن ها را در یک نقطه مشخص مثل همین میله آویزان کنید تا به راحتی لباس های خیس را در با این وسیله به راحتی خشک کنید .

قفسه های جلوباز برای دسترسی راحت تر 

کابینت و کمد وسایل ، ایده بسیار کارآمدی است اما برای پیدا کردن هر وسیله باید تک تک آن ها را باز کنید و تا آن را پیدا کنید اما قفسه جلوباز کمک می کند که همه وسایل در معرض دید قرار داشته باشند ، و هر چیزی که می خواهید را همان لحظه پیدا کنید و بردارید. همچنین می توانید چیدمانی زیبا از وسایل داخل آن ها به نمایش بگذارید و تک تک اقلام داخل این اتاق را تبدیل به دکور کنید.

 

 

طراحی داخلی اتاق رختشویی با نصب ماشین لباسشویی و خشک کن ها 

اگر هریک از دستگاه های داخل این اتاق ، اتاقک مخصوص و سفارشی خود را داشته باشد ظاهر رختشویخانه خیلی مرتب تر خواهد شد . نظافت هر اتاقک و تلنبار شدن لباس ها  و مرتب کردن لباس ها هم راحت تر میشود. با وجود این اتاقک ها دیگر هرگز جوراب یا دیگر اقلام ریز لباستان ، برای همیشه پشت ماشین نمی ماند.

از سبد استفاده ها در فضای لاندری استفاده کنید

در رختشویخانه نیاز بیشتری به سبد حس میشود چون اقلام بیشتری برای مرتب کردن در آنجا وجود دارد . یک سبد برای ابزار نظافتی، یک سبد برای حوله های تمیز، و یک سبد دیگر برای اقلام متفرقه . این تقسیم بندی اتاق را مرتب نگه داشته و کمک میکند وسیله مورد نظر را راحت تر پیدا کنید .

 پالت رنگ خنثی با عناصر طبیعی 

شستن لباس ها نیازمند این است که زمان زیادی را در رختشویخانه بگذرانید همچنین دسته بندی لباس ها ، تا زدن آن ها و جابجا کردن لباس ها از یک ماشین به ماشین بعدی. پس رنگ ها و موادی که در این اتاق به کار رفته نباید بیش از حد شلوغ باشد . یک پالت رنگ خنثی و مواد طبیعی مثل چوب  بسیارکمک میکند که یک فضای آرام را حس حس شود .

 طراحی داخلی اتاق رختشویی با اختصاص فضایی از کانتر برای دسته بندی و تا زدن لباس ها

اگر تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز را در این اتاق فراهم کنید، می توانید تمام مراحل کار را در همین نقطه انجام دهید. به جای اینکه این کار را به تک تک اتاق های خانه سرایت دهید و در یک اتاق دسته بندی کنید، در یک اتاق تا کنید و در یک اتاق شستشو را انجام دهید، همه این مراحل را به خود رختشویخانه محدود کنید و نگذارید کل خانه را به هم بریزد. یکی از کانترها را به دسته بندی و تا زدن لباس ها اختصاص بدهید. این کار به افراد کمک میکند لباس های خود را از دسته های مرتب شده روی کانتر بردارند.

سینک عمیق برای خیساندن لباس ها

بعضی اوقات باید لباس را مدت زمان بیشتری خیساند تا لکه های سخت آن از بین بروند. اگر یک سینک مخصوص این کار در اتاق لاندری باشد، مجبور نیستید از سینک آشپزخانه استفاده کنید. درست است که این سینک برای خیساندن لباس، ملحفه، حوله و غیره تعبیه می شود اما برای شستن حیوانات خانگی کوچک و دیگر لوازم کثیفی که نمی خواهید با سینک آشپزخانه تماس داشته باشد هم مناسب خواهد بود.

 

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top