در این بخش از سایت گروه مهندسین معمار بادگیر به معرفی عناصر مهم برای طراحی اتاق خواب پسرانه  پرداخته ایم .عوامل متعددی وجود دارد تا اتاق خواب کودکان پسر به بهترین شکل ممکن طراحی شود . با ما همراه باشید :

طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

طراحی داخلی  اتاق خواب پسرانه بسیار سخت است. در نظر داشته باشید که سلیقه‌ی کودکان پسر از مرز ۱۳ سالگی به بعد متفاوت می شود .پسر ها در این اتاق  خواب هایشان  ضمن حفظ تنهایی خود و حریمی که برای خود در نظر می گیرند ، از دوستان خود نیز پذیرایی می‌کند، درس می‌خواند و تمایلات خود را با چسباندن پوسترها و انتخاب رنگی خاص برای دیوار ابرازمی کنند .با تغییر سن، سلیقه بچه‌ها هم تغییر می کند، پسربچه‌هایی که کم‌ کم‌ پا به نوجوانی می‌گذارند ، پس بهتر است برای انتخاب رنگ، احتیاط  می کنید .

البته اگر رنگ کردن وهزینه تغییرات برایتان اهمیت ندارد که دیگر چه بهتر آزادانه انتخاب کنید و بعد از مدتی دوباره اتاق را رنگ‌آمیزی کنید . اگر اتاق شلوغ و کوچک  برای کودکان پسر در نظر می گیرید ، استفاده از رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌ تر نشان داده است . در این گونه موارد، به‌کارگیری رنگ آبی دریایی و یک آیینه‌ی نه چندان کوچک در اتاق ایده خوبی خواهد‌ بود. اگر دوستدار رنگ‌های گرم و پر انرژی می شود ، نارنجیِ تیره انرژی فوق‌العاده‌ای به فضای اتاق می دهد  دیوارها را نارنجی کنید و برای سایر قسمت‌ها از طیف‌های تک‌ رنگ  استفاده کنید.

طراحی اتاق کودکان پسر

نقش اکسسوری ها

مجموعه‌هایی از اشیای مختلف که حس کلکسیون‌ دار بودن را برای فرزند پسر به وجود می آورد همچنین به افرادی که در آن فضا زندگی می کنند القا می‌ شود ومی‌تواند ایده‌ی مناسبی برای دکوراسیون اتاق پسرها باشد. نیازی نیست این کلکسیون‌ها گران‌ قیمت و ارزشمند باشد ، می شود به کمک مجموعه‌ای از انوع کلاه‌ها، ماشین‌های اسباب‌بازی، ماسک قهرمانان مورد علاقه‌ی پسرتان ، با هزینه‌ای اندک این ایده‌ی هیجان‌انگیز و کمک کننده را پیاده‌ سازی  کنید و این امر بسیار موثر در طراحی داخلی می باشد .

اگر فضای زیادی در اختیار ندارید انتخاب تخت مرتفع ، گزینه‌ی بسیار خوبی برای اتاق خواب ها به  شمار می‌آید، چرا که به شما اجازه می‌دهد از فضا حداکثر استفاده را بکنید . می‌توانید با قرار دادن یک میز و صندلی کوچک، از فضای زیر تخت برای مطالعه و کار با لپ‌تاپ ها بهره بگیرید ، همچنین در صورت امکان با قرار دادن یک راحتی نسبتا کوچک فضایی خودمانی در اتاق پسران به وجود بیاورد. رنگ خاکستری یا آبی تیره‌ی تخت آن را از حالت کودکانه خارج می‌کند و برای سال‌ها نیاز به تغییر دکوراسیون خواهد داشت .

طراحی داخلی اتاق کودک

طراحی فضای مطالعه

نوجوان‌ها  که به مدرسه می‌روند، باید فضایی را برای میز تحریر و صندلی برای نوجوانان در نظر بگیرند .اتاق خواب آن ها با قرار دادن قفسه‌های متعدد، جای کافی برای کتاب و دیگر وسایل او را خواهند داشت .اگر قفسه‌های مورد نظر در بالای میز تحریر تعبیه شود .در طراحی فضای اتاق خواب های کودکان این نکته را مد نظر داشته باشید که شلوغی در اتاق کودکان و نوجوان ها ایجاد حواس پرتی و از بین بردن تمرکز کودکان برای درس خواندن می شود .

برای تغییر فضای کودکانه از یک تخت‌خواب با جنس چوبی استفاده کنید . با نصب کاغذ دیوار‌ی‌هایی که طرح شاد یا کارتونی دارد و یا  ‌نوشته‌، نقشه، خطوط هندسی ساده و … بر روی یکی از دیوارهای اتاق خواب می‌شود تغییر بزرگی در طراحی فضای اتاق خواب به وجود آورد . برای سایر وسایل اتاق از جمله روتختی، تابلوها و … نیز به کار بردن چند رنگ محدود و هماهنگ، به اتاق کمک می کند تا جذابیت زیادی درفضای اتاق به وجود بیاوردبرای نشان‌ دادن خلاقیت در طراحی اتاق کودکان ایده جذابی  در نظر داشته باشید.

  یکی از دیوارهای اتاق را تخته گچی کنید و با استفاده از طیف‌های مختلف رنگ خاکستری، آن را به تقویمی برای نوشتن برنامه‌های روزانه، درسی و ورزشی مبدل می کنیم

طراحی داخلی اتاق کودکان

برای خروج اتاق از حس کودکانه ، از رنگ‌های خنثی کمک بگیرید . تخت‌های فلزی گزینه‌ی خوبی برای تغییر فضا در این راستا می باشد . البته این فضا نباید حالت مدرسه شبانه‌ روزی را تداعی کند. وجود میله‌های عمودی در کنار هم در دو طرف فوقانی و تحتانی تخت حالت بهتری به وجود می آورد. همچنین استفاده از تخت خواب های تا شوهم فضای مناسبی برای اتاق خواب به وجود می آورد و این امر در استفاده بهینه از فضایی که در اختیار خواهید داشت کمک می کند.

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top