برای طراحی و اجرای هر پارکینگ علاوه بر نکاتی که باید به آن توجه ویژه شود تا بهترین بهره وری را از فضا داشته باشیم  یک سری ضوابط و قواعد مربوط به طراحی پارکینگ هم تصویب شده است و برای طراحی پارکینگ حتما باید قواعد و ضوابط مربوط طراحی را رعایت کرد . در ادامه مقررات و ضوابط مربوط به طراحی پارکینگ را مشاهده خواهید کرد

پارکینگ از جمله مواردی است که در طراحی مشاعات ساختمان بسیار پر اهمیت است . امروزه به علت زیاد شدن وسایل نقلیه این قسمت از فضای داخلی بسیار مهمتر شده است . در طراحی پارکینگ ها باید تعداد لازم پارکینگ را مد نظر قرار دهیم . برای طراحی پارکینگ ها سعی می شود تا قرار دادن خودرو ها به شکلی طراحی شودکه یا مزاحمت نداشته باشند و یا کمترین مزاحمت را برای یکدیگر ایجاد کنند .

طراحی پارکینگ :

برای طراحی پارکینگ ها نهایتا یک پارکینگ برای هر واحد در نظر گرفته می شود البته با توجه به ظوابط و قواعد موجود باید تعداد واحد ها متناسب با متراژ واحد ها در نظر گرفته شود . انتخاب متریالی که برای طراحی پارکینگ انتخاب می شود هم در طراحی پارکینگ پر اهمیت است همچنین نور پردازی مناسب با فضا مد نظر هم اهمیت ویژه ای دارد . در بسیاری از موارد طبقات همکف یا طبقات زیر همکف را برای طراحی پارکینگ  در نظر می گیریم .

طراحی پارکینگ را برای مجتمع های اداری و تجاری هم در نظر می گیریم . پارکینگ ها بسیار پر اهمیت است زیرا افرادی که در این فضا ها  حضور دارند همگی نیازمند پارکینگ می باشد تا افراد با خیال راحت به کار خود بپردازند .  دربسیاری از موارد طراحی پارکینگ ها را در چند طبقه در نظر می گیریم تا تمامی واحد ها دارای پارکینگ باشند و نهایتا بهترین بهره وری را از فضا برای خودرو ها داشته باشیم . سنگ از متریال برتر برای طراحی پارکینگ ها می باشد که علاوه بر زیبایی از مقاومت بالایی هم برخوردار است . پس در طراحی پارکینگ ها الویت انتخاب متریال ، متریال سنگ می باشد .

طراحی پارکینگ
ظوابط طراحی پارکینگ

 

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top