نما از ویژگی ها مهم در ساختمان به شمار می آید که در کنار سایر المان های مهم در ساختمان دارای هدف های مهم و همچنین تاثیر گذار می باشد ./. در این بخش از سایت گروه مهندسین معمار بادگیر به معرفی عناصر مهم و تاثیر گذار در نما های سنگی ، شیشه ای و کرتین وال می پردازیم با ما همراه شوید :

نمای ساختمان با متریال سنگ

از پر کاربرد ترین سنگ ها جهت ساخت نمای ساختمان سنگ های آذرین و سنگ های آهکی می باشند . سنگ استفاده شده باید توانایی مقاومت در برابر عوامل جوی منطقه را داشته باشد و در گذر زمان دوچار فرسایش نشود  .  در آب و هوای سرد و مرطوب از سنگ با تخلخل کم استفاده می شود . در ایران منابع سنگ های طبیعی فراوانی  وجود می باشد  .سنگ های به کار رفته در نما بهتر است قابلیت صیقل و برش خودرن و همچنین میزان مقاومت کششی و خمشی  بالایی داشته باشند.استفاده از کامپوزیت های سنگ طبیعی نیز امروزه بسیار پر طرفدار و محبوب می باشد

 

در این حالت لایه ۱ تا ۵ میلیمتری از سنگ طبیعی را بر روی شبکه ای لانه زنبوری از جنس آلومینیوم ، شیشه و … نصب می کنند . این کار به کمتر شدن هزینه و همچنین بار مرده  وارده از نما بر ساختمان کمک می کند .سنگ های کامپوزیت انعطاف پذیر ،غیر قابل نفوذ ، مقاوم در برابر آتش سوزی ، زلزله و آلاینده ها می باشد  . همچنین سرعت بالای اجرای نما به وسیله آنها قابل توجه است . گسترده بودن طیف رنگ ها و طرح های آن انتخاب های بسیار زیادی به سارندگان نما می دهد .از نمای سنگ بیشتر در سازه های که ارتفاع بالایی دارند استفاده می شود

نمای خارجی

نمای شیشه ای :

شیشه در نما های مختلب با شکل و شمایل خاص و مربوط به خود داری دیده می شود در نظر داشته باشید که شیشه ها داری ویژگی خاص و منحصر به فرد نسبت سایر متریال ها می باشد . در نظر داشته باشید که نما های شیشه ای علاوه بر زیبای تاثیر بسزایی بر نور فضای داخلی هم دارد.

شیشه های دو جداره یا چند لایه از ورود آلودگی صوتی شهر و همچنین خروج و اتلاف انرژی از داخل ساختمان ها تاثیر بسیار زیادی  دارد  .شیشه های نشکن و سکوریت امنیت بالا تری فراهم می کنند و شیشه های رفلکس جذابیت بسیار بالایی به ظاهر سازه می بخشند .

شیشه در عین داشتن مزایای بسیار از قبیل سبک بودن ، سرعت بالای اجرا و  … در برابر زلزله مقاومت کمتری دارد .

نمای خارجی ساختمان

 کرتین وال

نمای کرتین وال از بهترین نما های ساختمانی مدرن به شمار می آید  . متریال اصلی نمای کرتین وال شیشه و آلومینیوم است . در جرای این نما پنل های شیشه ای بر روی صفحات کلفت آلومینیوم نصب شده و نیازی به زیر سازی نیست  .

نما ی کرتین وال تماما به طور صنعتی ساخته می شود و بگونه ای طراحی گشته است که در هنگام بروز حوادث طبیعی از جمله زلزله یا آتش یوزی و انتشار گاز ها ، انعطاف پذیری بالایی از خود نشان می دهد .

 کامپوزیت ها سبک بوده و به راحتی نصب می گردد  . کامپوزیت ها تقریبا ضد احتراق بوده و حتی پس از آتش سوزی برای محیط زیست اختلال ایجاد نمی کنند، زیرا مواد تشکیل دهنده آن همگی غیر شیمیایی می باشند

نما های کامپوزیت را می توان ساده و همچنین قوس دار و منحنی ساخت تا جلوه زیبا تری به ساختمان بدهند اجرا کرد .

کامپوزیت ها تنوع رنگی بالایی دارند . این نما ها بیشترین مقاومت را در برابر عوامل جوی دارد

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top