نمای هر ساختمان اولین عنصری است که با بیننده ارتباط بر قرار می کند .  نمای ساختمان اولین شاخصه ی ساختمان است که بربینده تاثیر می گذارد . پس می توان به نوعی نمای ساختمان را از ویژگی های مهم هر ساختمان بر شمرد . در طراحی نمای ساختمان باید به این نکته توجه کرد که همان اندازه که ارتباط بیرون با فضای خارجی بایدحفظ شود این ارتباط باید به طور عکس حفظ شود .

نمای ساختمان

نمای ساختمان به طور مستقیم با فضای عمومی و شهری رابطه دارد . برای طراحی نمای ساختمان نباید ساختمان را جدا از مجموعه شهری در نظر گرفته شود بلکه هر ساختمان جزئی از جامعه شهری است و طراحی آن در سبک و طراحی شهری بسیار تاثیر گذار است . انتخاب صحیح مصالح در کنار یکدیگر ترکیب از ویژگی های مهم در طراحی است . استفاده از تنوع رنگ ، تنوع بافت ، بسیار مهم است . برای طراحی نماها بایدهماهنگی ساختمان ها مجاور و در حین تفاوت بین آن ها وجود دارد در نظر گرفته شود . نهایتا ترکیب شناخت بافت منطقه و علم و هنر معمارانه نتیجه مناسبی را به ارمغان می آورد .

 

طراحی نمای ساختمان

تنوع بیش از حد ومرز و بدون تفکر از مصالح ساختمان در نمای علاوه بر تاثیر منفی که بر نمای ساختمان  می گذارد سبک ، سادگی و هویت نما را هم خدشه دار می کند .نور پردازی در نمای ساختمان به اندازه طراحی نما ساختمان دارای اهمیت است . نور پردازی کمک می کند تا نمای ساختمان در شب هم جذابیت خود را حفظ کند .

باید در نظر داشت که برای نور پردازی ساختمان نور پردازی عاملی مکمل برای جلب توجه بیشتر نما باشد و در مرحله اول نما دیده شود نه نور پردازی . نماهایی که دارای پویایی است از نظر بصری ارزشمند است . پویایی در نمای ساختمان را می توان با تغییر اندازه درها و پنجره ها استفاده از عناصر واقعی وعمودی و ترکیب آنها و بسیاری از مواد که باعث می شود نما ، پویایی را به بینده القا کند .

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top