رنگ ها از عوامل مهم و تاثیر گذار در طراحی داخلی می باشد ، انتخاب درست هر رنگ برابر است با انتخاب درست حس  برای فضایی که در آن طراحی داخلی را در نظر می گیریم . طراحی داخلی دارای ابزار هایی است که برای طراحی به نگاه و ایده کارشناسان کمک می کند . در این بخش به  معرفی رنگ ها می پردازیم .باگروه مهندسین معمار بادگیر همراه باشید :

 کارشناسان و طراحان رنگ ها را به سه دسته تقسیم می کنند . رنگ های فغال ، خنثی ، غیر فعال در این سه دسته قرار گرفته اند . رنگ های فعال رنگ هایی هستند که احساسات را با میزان تندی رنگی که دارید ، تحریک می کنند، در حالی که رنگ های غیرفعال احساس آرامش را تقویت می کند . رنگ های خنثی تاثیر زیاد بر عواطف افراد ندارد ؛ اما به تعدیل رنگ های روشن یا تیره ای که انتخاب شده است می پردازیم .

دکوراسیون داخلی و رنگ ها

شناخت رنگ ها، رنگ های فعال 

رنگ های قرمز، زرد و نارنجی در این دسته از این  رنگ ها قرار می گیرد . قرمز، رنگ پر شور و دارای هیجانی است که سیستم عصبی بدن را تحریک تاثیر زیادی قرار می دهد. به دلیل شدت و عمق که رنگ ها فعال دارند ، طراحان این رنگ را به عنوان رنگ حاشیه ای هم می شناسند ،  مثلا یک تک دیوار قرمز در اتاق یا قاب عکس قرمز آویزان که از دیوارهاآویزان می شودتاثیر زیادی بر دکوراسیون داخلی فضاها دارند .

رنگ زرد میزان شادی افراد را افزایش می دهد، اما طراحان معمولاً از این رنگ استفاده نمی کنند و اما درباره رنگ نارنجی، در صورتی که به طور متعادل استفاده شود، (بیش از حد استفاده نشود) می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش اشتها شود.

طراحی داخلی و رنگ ها

 

شناخت رنگ ها، رنگ های غیر فعال 

رنگ های سبز، آبی و بنفش جز رنگ های غیر فعال می باشند که تاثیر آرام بخش تری را روی سیستم ها ایجاد می کند . رنگ سبز، اتاق کوچک را ظاهراً بزرگ تر بیشتر دیده می شود  و رنگ غالب در طبیعت هم رنگ های غیر فعال می باشد .

رنگ آبی هم  اندازه ظاهری اتاق را بیشتر می کند  و دارای یک تاثیر آرام بخش هم به محیط می باشد. استفاده بیش از حد آن احساس سردی و بی تفاوتی را همراه آورده است . رنگ بنفش  رنگ خیال انگیزی را پرورش می خواهد داد  و باعث آرام شدن سرشت انسان می گردد .

رنگ ها در دکوراسیون داخلی

شناخت رنگ ها، رنگ های خنثی 

رنگ های سیاه، سفید و خاکی جزء رنگ های خنثی  می باشد . اگر رنگ سیاه به میزان متعادل استفاده گردد بسیار برازنده ترمی شود درغیر این صورت دلسرد می شود و باعث افسردگی  افراد می شود . رنگ سفید احساس پاکیزگی را  به اطراف  می دهد و کارشناسان از رنگ سفید برای به وجود آمدن هارمونی و ایجاد تعادل در کنارسایر رنگ‌های دیگر کمک می کند .

رنگ قهوه ای احساس آرامش و راحتی خیال را افزایش می دهد ؛ درنظر داشته باشید که  با ترکیب یک رنگ فعال و یا غیرفعال باشد زیرا احساس خستگی را به محیط القا می کند .

 

نقش رنگ ها در دکوراسیون د اخلی

رنگ های جفت شونده

طراحان دکوراسیون داخلی ، اصولا هر رنگ را با رنگ متضادش انتخاب می کنند  تا احساس جذابیت را به محیط بدهند . رنگ های محرک و منفصل که در کنار یکدیگر قرار می گیرند عبارتند از: سیاه و سفید، قرمز و سبز، زرد و بنفش، نارنجی و آبی همچنین رنگ مقابل قهوه ای نیز رنگ سبز نعنایی است.که می توان در فضای داخلی از این ترکیب ها استفاده کنیم و فضایی متعادل و زیبا و جذاب به ارمغان بیاوریم

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top