اتاق خواب خصوصی ترین فضا در هر خانه به شما می آید ،از این جهت استفاده از سلیقه افرادی که در آن فضا قرار دارند باید مورد توجه قرار بگیرد . البته در نظر گرفتن رنگها برای اتاق خواب و دکوراسیون داخلی نباید از قوانین طراحی خارج شود زیرا این قوانین بسیار کمک کننده هستند و شرایط را برای زیبا تر شدن فضا فراهم می کند . در این بخش به مواردی که به انتخاب رنگ مناسب برای فضای داخلی اتاق خواب کمک می کند می پردازیم . با ما همراه باشید :

 علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه فردی که د اتاق حضور دارد، باید کاربرد یک اتاق خواب را هم در نظر داشته باشیم . یک اتاق خواب باید همواره فضایی آرامش بخش و راحت فراهم کنند تا مکانی مناسب برای خواب و استراحت در اختیار افراد خانواده قرار دهد . برای طراحی رنگ یک اتاق خواب ،  از انتخاب رنگهای درخشان دوری شود زیرا ممکن است آرامش را از فضای اتاق خواب بگیرد و فضایی راحت برای استراحت افراد به وجود نیاید .

اما اگر رنگ های زنده ، رنگ های مورد علاقه شماست ، سایه های مختلف ازرنگ آجری در کنار کرمهای غنی و سیاه استفاده کنید.اگر اتاق خواب با فضای گرم سنتی و مجلل  مورد نظرتان است ، استفاده از رنگهای شاد و صنایع دستی شرقی راه بسیار کمک کننده است و فضایی شاد و زیبا و هماهنگ به وجود خواهد آورد .

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

استفاده از رنگ های گرم  مثله رنگهای طلایی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های استفاده شده در طرحهای سنتی شرقی ، عاملی مهم در ایجاد نمایی باشکوه و گرم در دکوراسیون داخلی به شمار می آید . همچنین به کارگرفتن رنگها در فضای اتاق، استفاده از پارچه های ابریشمی و کتان  دارای طرح هستند ، تابلوها و مجسمه های زینتی که با فرهنگ شرق همراه هستند ، پارچه های سوزن دوزی و قلمکاری شده سنتی و جذابیت این دکوراسیون را چندین برابر می کند .

برای موفقیت در ترکیب سطوح طرحدار گوناگون دراین دکوراسیون ها ، سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق استفاده می گردد  که رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می تواند این نقش را زیبا تر وبیشتر به نمایش بگذارد .طراحی  آویزهای پارچه ای در فضای بالا و پشت تخت ، محیطی رمانتیک  و خاص به اتاق خواب افراد می دهد و می تواند تختخواب را بیش از پیش به کانون توجه افراد تبدیل کند .
در برابر دکوراسیون های سنتی دکوراسیونهای تک رنگ وجود دارد  که با به کارگیری تنالیته های مختلف یک رنگ آرام بخش  و یکنواخت را به ارمغان می آورد . رنگهای روشن نمای آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دید افراد قرار می دهد

  نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگه زرد و سبز از آنجا که سبز از رنگهای گرفته شده از زرد است، در فضای اتاق خواب انتخاب رنگ سبز انتخاب مناسبی به شمار می آیددر نظر داشته باشید که غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یک اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن  اضافه شده است ، در یک اتاق خواب اختصاصی قسمت زیادی از فضا را زرد رنگ می کند ، سادگی و آرامشی که برای یک فضای  اتاق خواب نیاز است را فراهم می کند ، در نظر داشته باشید که غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان زیاد محیط انرژی می دهد .

 

دکوراسیون داخلی و نقش رنگ ها در اتاق خواب ها
انتخاب رنگ در اتاق کودکان هم دارای قاعده مربوط به خود می باشد ازقواعدی جداگانه نسبت به سایر فضا ها بر خوردار است . رنگ های اتاق خواب نوزادان را  با رنگ های گرم و پاستیلی رنگ آمیزی کنید  همچنین برای اتاق خواب کودکان  یا خردسال و نوجوانان انتخاب رنگ های پاستیلی و پر انرژی بسیار کمک کننده می باشد و فضایی شاد برای کودکان در اتاق خوابشان به وجود می آورد .
استفاده از ترکیب رنگهای هماهنگ  که در چرخه رنگ در کنار یکدیگرنشسته اند هم در دکوراسیون یک اتاق خواب می تواند کمک کننده باشد . برای مثال استفاده از تنالیته های مختلف رنگ بنفش و سبز در کنار یک رنگ روشن متضاد مانند کرم، فضایی زیبا می آفریند. در انتخاب رنگ ها برای  دکوراسیون یک اتاق خواب ،  همواره در نظر گرفتن  این که نه تنها انتخاب مجموعه ای از رنگها بلکه میزان به کارگیری آنها و سطوحی که اشغال می کنند در مقایسه با هم اهمیت زیادی در طراحی داخلی خواهد داشت .

انتخاب رنگ ها در دکوراسیون داخلی

برای ایجاد هماهنگی برای فضای داخلی ورنگ انتخابی و کاربردی که مد نظر گرفته می شود می توانید از سطوح رنگی گوناگون  استفاده کنید و با استفاده از جزئیاتی مثل یک قاب عکس، حاشیه های کاغذ دیواری نصب شده به دیوار، تکرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی ها و یا اضافه کردن چراغ خواب و یا گلدان بر روی پاتختی ها یا میز آرایش می  شود هماهنگی زیادی در فضا به وجود آورد.

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top