تخته  های آموزشی ، گچ یا ماژیک ها ، نيمكت و صندلی ها  و کلاس ها و زمین های ورزشی ، تماما ملزومات یک محیط آموزشی می باشد که این وسایل تکمیل کننده فضاهای شما می باشد اما طراحی فضای آموزشی دارای قوانین و همچنین در نظر گرفتن نیاز هایی است که با طراحی درست به رفع آن می پردازیم . در این بخش به قوانین مهم و تاثیر گذار در طراحی هایی  آموزشی می پردازیم  با ما همراه باشید :

طراحی محیط های آموزشی

 در طراحی های داخلی با کاربری آموزشی ،  با نشاط كردن فضاي آموزشي بايد در اولويت قرار بگیرد . بسیاری از افراد معتقد هستند که ايجاد فضاي شاد، همراه با به كارگيري رنگهاي مناسب برای کلاس ها ، در يادگيري دانش‌آموزان بسیار موثر می باشد و رنگ ها کمک می کند تا تاثیر و یادگیری در افراد بیشتر شود .

بنابراین طراحی فضا های آموزشی از المان های مهم و تاثیر گذار در طراحی آن ، رنگ ها به شمار می آید پس در طراحی رنگها دقت لازم را داشته باشید زیرا تمام رنگ هایی که شاد هستند و نشاط آورند رنگ های مناسبی برای فضای آموزشی نیستند .

 رنگ ها و شدت طول موج آن ها ، در افراد رفتار های خاصی به وجود می آورد . استفاده از رنگها در كلاسهاي آموزشي، مهم است که از دانش آموزان چه رفتاری را در آن محیط انتظار دارید و انتخاب رنگی که برای طراحی ها فضا چه کاربری را مد نظر دارید . در طراح هایی که مد نظر دارید حتما انتخا رنگ ها را با الویت و با وسواس انتخاب کنید زیرا در طراحی فضا های امروزی انتظارات از فضا ها بسیار بیشتر است و فضا های آموزسی بسیار با دقت و توجه طراحی می شود .

طراحی محیط های آموزشی :

در گذشته  برای طراحی محیط های آموزشی فقط به تامین نور بسنده می شد اما امروزه طراحی هایی که برای فضاهای مختلف در نظر می گیریم به جزئیات بیتر توجه می شود .  رنگ وسایل و کلاس های  درسی ، تنها ويژگي فيزيكي اجسام به شمار نمی آید ، بلكه احساساتي است كه از كيفيات معين نور حاصل مي‌ گردد ، چشم مي‌بيند و مغز آنها را تعبير و تفسير مي‌كند.

بعضي از عوامل در طراحي محيط از حيث رنگ و نور نا ديده گرفته مي‌شود. طراحي و رنگ آميزي محيط هاي که کاربری آموزشی دارد ، در مقاطع تحصيلي مختلف ، از رنگ های خاص هر گروه سنی استفاده می کنند و بنا به تحقيقاتي در این راستا قرار می گیرد و هر نوع اقدامي كه از سوي مجريان و طراحان آموزشي در جهت استفاده از رنگهاي مطلوب و مناسب در كلاسهاي درسي صورت گرفته، اهداف مورد نظر را محقق نكرده است.

طراحی محیط های آموزشی

بر اساس تحقیق هایی که از وضعيت رنگ و نور كلاسها و راهروهاي مدارس انجام شده است نورگيري راهرو مشترك جلو كلاسها نور های طبیعی و نور های مصنوعی تامین می کند . رنگ ديوار راهروهادر بسیاری از موارد سفید و یا خاکستری انخاب می شود با توجه به اينكه تعداد زيادي از راهروها از نور طبيعي محروم هستند و در بسیاری از موارد بازتاب نور در رنگ های خاکستری و کرمی بسیار کم است ، در پیرو گفته هایی که در این بخش آمده رنگ خاکستری و رنگ کرمی خیلی رنگ مناسبی برای راهرو ها به شمار نمی آید و همچنين رنگ تخته سياه و در بقيه موارد نا مشخص يا متفاوت از دو رنگ است.

در طراحی محيط هاي آموزشي ما بيش از آنكه به تأثير روانشناختي عوامل رنگي كلاسها در دانش‌آموزان پرداخته می شود ، در طراحی فضای آموزشی به عوامل جانبي توجه ویه داشته باشید این امرهر دو در كنار هم مي‌تواند محيطي مناسب جهت بارور كردن استعدادهاي دانش‌آموزان ايجادمی كند.

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top