طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی فضا های مختلف ،  تاثیر بسیار زیادی بر روحیه و رفاه  افراد دارد به همین دلیل  ،طراحی و دیزاین  داخلی بسیار موثر در کیفیت زندگی افراد می باشد . علاوه بر ساخت خانه های با سبک شخصی  خود و منحصر به فرد  و متناسب با سلیقه هر فرد ، راحت بودن و همچنین گرم بودن و مورد علاقه بودن تزینات و فضای خانه برای افراد بسیار کمک کننده می باشد .

در ادامه مطلب به معرفی  قوانینی که به گرمی فضای داخلی کمک می کند می پردازیم تا فضایی گرمتر و همچنین دلچسب تر در محیط زندگی داشته باشیم . با ما همراه باشید :

اضافه کردن حس گرمی به فضای داخلی و دیوار ها

گام اول برای ایجاد فضایی گرم در طراحی داخلی ، طراحی دیوارها با حس و حال  صمیمیت می باشد . در حالت کلی ، بهترین راه برای داشتن فضایی راحتر وصمیمی تر این است که دیوارهای خود را با سایه های گرم و خاکستری ، رنگ یزنید .

رنگ ها خنثی ،  به طور خاص برای به وجود آوردن فضایی آرامش بخش و صمیمی انتخاب رنگ های مناسب و همچنین رنگ خنثی را می توان به خدمت گرفت و از آن فضا نهایت آرامش و همچنین صمیمیت را داشته باشیم . پیشنهاد می شود دیوارهای فضای داخلی را با سایه های پرجنب و جوش ومملواز رنگ ها و یا کاغذ دیواری که سرشار از رنگ های آرامش بخش و همچنین گرم می باشد  ، استفاده شود رنگ ها بسیار تاثیر گذار در فضای داخلی می باشد .

 

نقش بافت ها در دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از راهکارهایی که پیشنهاد می شود تا حس صمیمیت را در دکوراسیون داخلی داشته باشیم ، اضافه کردن بافت ها به فضا است که می تواند فضا را دوستانه وهمچنیین صمیمی تر کند . همچنین می توانید از لایه ها و یا پارچه ها کمک بگیرید و فضایی صمیمی تر و گرم برای  ساکنین به وجود بیاورید .

برخی از پرده ها بادکوراسیون داخلی شما هماهنگ می باشد انتخاب این پرده ها برای داشتن فضایی هماهنگ در دکوراسیون داخلی می تواند کمک کننده باشد و فضایی متناسب باسلیقه شما به ارمغان بیاورد . همچنین، درمورد فرش و کف پوش ها، بافت و نرمی ها دارای اهمیت بالایی می باشند . در حالت کلی ، در کف اتاق از فرش و انواع کفپوش های پنبه ای کمک می گیریم که  تمیزی و نگهداری بسیار آسان تری هم نسبت  سایر کف پوش ها خواهد داشت که اینکار نیز به راحتی شما می انجامد .

روشنایی مناسب در فضای داخلی

روشنایی میتواند به طور قابل توجهی جو و فضای که در آن دکوراسیون داخلی را تغییر دهد . به این  منظور ، باید در نظر داشته باشید که اتاقهای مختلف راه حل های متفاوت بای نور پردازی دارد و برای هر فضا باید سبک نورپردازی و روشنایی متفاوتی را در نظر داشته باشیم  . به هر حال ، امروزه دکورهای نورانی  در دکوراسیون داخلی بسیار اتفاده می شود و  میتوان طیف گسترده ای از گزینه های روشنایی را داشته باشید.

همچنین می توان با لامپ و پوشش لوستر بازی کنید. اگر میتوانید، سوئیچ های کم نور را برای چراغها در نظر بگیرید ،  خصوصا برای اتاق خواب ها استفاده می شود . انتخاب نور مناسب در فضاهای مختلف و همچنین نوری که با توجه به کاربری که در فضا های مختلف داریم  انتخاب شود ، از مواردی است که در طراحی فضا های مختلف به آن باید توجه ویژه شود

انتخاب اکسسوری مناسب

انتخاب اکسسوری ها و همچنین تزینات برای فضا های داخلی از مواردی است که در طراحی داخلی بسیار تاثیر گذار و موثر می باشد انتخاب صحیح بعضی از اکسسوری تاثیر بسیار زیادی در فضای داخلی در سبک های مختلف خواهد داشت . انتخاب اکسسوری ها و لوازم تژئینی در دکوراسیون داخلی با ید با تفکر و توجه به فضایی که در اختیار داریم انتخاب شود .

از استفاده بیش از حد اکسوری ها و تزینات بپرهیزید این المان ها فضای داخلی را شلوغ تر و این شلوغی ها خستگی را برای افرادی که در آن فضا زندگی می کنند به ارمغان می آورد . سازمان دهی ابزار ها و عناصر ها در دکوراسیون داخلی بسیار کار ساز می باشد و کمک می کند تا دکوراسیونی مناسب و هماهنگ داشته باشیم . قابهای چوبی همچنین استفاده از عتیقه های  با جنس فلزی ،  ست های مشابه شمع و عود نمونه ای کامل از دکور خانه گرم و صمیمی می باشد .

استفاده از عناصر طبیعی و همچنین گیاهان در دکوراسیون داخلی کمک می کند تا فضاییئ سرشار از آرامش و همچنین شادابی داشته باشیم و در روحیه افرادی که در آن فضا زندگی می کنند بسیار کمک کننده می باشد .

در فضاهای داخلی گنجاندن فضایی برای سرگرمی هم پیشنهاد مناسبی برای افراد می باشد، یک میز کوچک برای صرف صبحانه ای لذت بخش یا فضایی برای مطالعه می تواند گوشه ای امن برای استراحت و یا فضای فقط برای بازی کودکان از مواردی است که در داشتن فضایی امن و صمیمی کمک کننده می باشد

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top