یک اتاق خواب برای افراد باید فضایی شخصی و منحصر بفرد باشد ، اتاق خواب باید یک  پناهگاه باشد که رنگ ها، احساسات و مجموعه های مورد علاقه افراد را  در خود جای می دهد  . دکوراسیون اتاق خواب ، دارای قوانین اصلی و خاص  مربوط به آن فضاست که در ادامه به قوانین کلی و کمک کننده برای داشتن فضایی مناسب اتاق خواب پرداخته ایم  . با گروه مهندسین معمار بادگیر همراه باشید :

از رنگ های پاستیلی برای اتاق  کمک بگیرید
به جای رنگ های اصلی ، از سایه های آرامش بخش و رنگ های پاستیلی استفاده کنید .در نظر داشته باشیدکه در  تئوری رنگ ها : رنگ های  ملیح  از آبی یا سبز فضایی آرام به وجود می اورد همچنین رنگ نارنجی و رنگ های شاد به تنظیم خلق و خوی ساکنین در اتاق خواب کمک می کند . از رنگ های مورد علاقه افراد در اتاق خواب استفاده کنید تا فضایی جذاب و دلچسب برای افراد که در اتاق خواب هستند به ارمغان بیاوریم .

طراحی داخلی

سقف را نادیده نگیرید
سقف دیوار پنجم در یک اتاق است . هنگامی از تخت خواب استفاده می شود تنها دیواری که بیشتر دیده می شود سقف می باشد  ،  یک الگوی ظریف  و با جزئیات انتخاب کنید تا آرامش را هنگام خواب داشته باشیم . سقف ها را سبک تر از رنگ دیوار ها ،  در نظر بگیرید . این انتخاب رنگ کمک می کند تا فضای بصری سقف را پایین تر بیاورد و در  فضا احساس آسایش و صمیمیت خواهد کرد .

اتاق خواب ساده را نگه دارید
اتاق خواب باید دنج و ساده، پیچیده و زیبا، صرف نظر از سبک انتخابی ، المان هایی که مورد علاقه شما هست را انتخاب کنید. برای سهولت حرکت، حداقل۶۰ سانتی متر بین دیوارهای تخت و دیواره یا قطعات بزرگ مبلمان و حداقل ۳۰ سانتی متر بین تخت و مبلمان کم مانند میز و صندلی ها را در نظر بگیرید .
اتاق خواب خود را با تنها چیزی که لازم دارید ببافید. یک تخت، یک میز کنار تخت یا دو، صندلی و صندلی ضروری است. لوازم جانبی باید حداقل نگه داشته شوند. یک قطعه زیبا از آثار هنری را انتخاب کنید، عکس های خانوادگی را ترتیب دهید، گل ها و شمع ها را اضافه کنید .
مبلمان مناسب را انتخاب کنید
در انتخاب مبلمان اتاق خواب ، با طرح طبقه و طرح اندازه گیری فضایی که در اختیار دارید شروع کنید .ابعاد و اندازه مبلمان در اتاق خواب بسیار مهم است ایجاد تناسب در فضا و مبلمان بسیار کمک کننده است تا از فضای اتاق خواب استفاده بهینه ای داشته باشیم همچنین  یک تخت خواب سنگین و بزرگ را برای یک اتاق خواب کوچک انتخاب مناسبی نیست .

اگر اتاق خواب بزرگ دارید ،  مبلمان مناسب از نظر اندازه و رنگ انتخاب می شود اما انتخاب های بیشتر  برای انتخاب ها خواهیم داشت  . یک صندلی و عثمانی را اضافه کنید یا یک تکه مبلمان را در انتهای تخت  انتخاب مناسبی است . مبلمان و لوازم جانبی که خیلی کوچک هستند، در یک اتاق بزرگ گم می شوند و نباید انتخاب شود .

طراحی اتاق خواب

در نظر داشتن فضای مناسب برای ذخیره سازی وسایل از مواردی است که باید در طراحی اتاق خواب باید در برنامه قرار گرفته شود . جای دادن وسایل اضافی در کمد ها آرامش را برای اتاق خواب به وجود می آورد . این سادگی و یا حذف شدن وسایل اضافی حس آرامش را در فضای اتاق خواب بیشتر می کند . این امر سبب می شود که علاوه بر منظم بودن فضای اتاق خواب حس شلوغی هم در اتاق خواب ها نداشته باشیم .

یک میز کنار تخت اتاق با اشیاء یا درب هایی که پشت آن می توانید کتاب ها ، لوسیون ها و عینک های خواندن را در دسترس داشته باشید ، اما خارج از دید ، را انتخاب مناسبی است . برای نگهداری ورقهای اضافی، پتو و بالش از تنه یا نیمکت ذخیره در پای تخت استفاده کنید . برای کتاب ها و لوازم جانبی که به راحتی قابل دسترسی است، از یک صندلی با قفسه های داخلی یا پانل های کشویی استفاده کنید.

در نظر گرفتن یک گوشه خصوصی
یک مکان آرام برای نشستن و مطالعه داشته باشید . در نظر گرفتن فضایی برای نشستن در کنار پنجره علاوه بر تامین نور مناسب برای مطالعه می تواند جذابیت لازم برای اگر اتاق به ارمغان بیاورد ،پنجره ها از موارد جذاب برای اتاق خواب ها می باشد و حضور این المان علاوه بر تامین نور جذابیت لازم را برای فضا به ارمغان می آورد . پنجره زیبایی پوشیدنی قاب پنجره و نمای را قاب می دهد و راه های دیگری برای افزودن رنگ، الگوی، بافت و نرمی به یک اتاق خواب ارائه می دهد. اگر عاشق پرده های نرم و محکم هستید که نور را فیلتر می کنند، ترکیب پرده های غلتکی مات ، که می تواند برای حفظ حریم خصوصی در شب و جلوگیری از نور صبح، کشیده شود.

اتاق خواب ها  را می توان با پارچه های زیبا و لوکس تزیین کنید. چیزی نیست که راحتی به یک اتاق خواب اضافه  شود ، مانند کتانی زیبا ، ورق هایی که کمتر از ۱۰۰ درصد پنبه یا کتانی با شمارشی بیش از ۳۵۰ یا بیشتر دارند،  در نظر نگیرید .

پارچه های حساس احساساتی را از طریق اتاق خواب با نرمی موهر یا قیشر بر روی دست صندلی خواندن اضافه خواهد کرد ، دیوارها را با پوشش های دیواری ابریشمی یا بافتی پوشش دهید می توان پوشش دارد برای همه ی نقاشی های دیواری ، شامل پرده های خفیف و یا پوشش های پارچه ای برای جلوگیری از خورشید زمانی که می خواهید .

طراحی داخلی

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top