پانل های ساختمانی متناوب با شکافهایی که در طرفین این پروژه قرار دارد طراحی این فضای مسکونی در مکزیک و سیتی، که شرکت محلی در اطراف این فضا ودر مرکز سازماندهی شده است .طراحی این آپارتمان  که پس از شخصیت پیشرو در انقلاب مکزیک نامگذاری شده است ، در محله جنوبی پورتال نورتس، جنوب غربی شهر واقع شده است.

ساختمان  شامل ۲۵ آپارتمان که تقسیم شده در پنج طبقه و اندازه این فضا های آپارتمانی بین ۸۹تا ۹۱ متر مربع می باشد  لازم به ذکر است که همه این فضا ها با یک آسانسور واحد و همچنین پله ها به هم متصل شده اند . در این بخش از سایت گروه مهندسین معمار بادگیر به بررسی طراحی متفاوت این پروژه  می پردازیم ، با ما همراه باشید :

طراحی نما ، تلفیقی از آجر و طبیعت

 متریال در نظر گرفته شده به عنوان متریال اصلی در این طراحی آجر ها می باشند . متریال آجر ، پانل های متناوب را در دو فضا را تشکیل می دهند تا بخشی از راهروهای خارجی که برای رسیدن به درهای جلو استفاده می شوند سایه انداخته شوند.متریال آجر نارنجی فضای  پنج تایوانی را تشکیل می دهد که هسته ساختمان را تشکیل می دهند و فضایی زیبا و دلنشین را به ارمغان آورده است .

این فضا به مجموعه کمک کرده است تا هر یک از آپارتمان ها تقسیم شود و فضا های مجزا از یکدیگر داشته باشند ، بنابراین تمام فضاهای که برای زندگی در نظرگرفته شده است واز طرف دیگر مناطق خصوصی برای ساکنان به ارمغان می آورد

 طراحی نما با متریال آجر

پنل ها

پنل ها در هر سطحی متصل می  گردد ،  این پنل ها در فضای نمای ساختمان مخفی شده توسط آجرهای آجری در مقابل پنجره های کشویی قرار گرفته است ، که می تواند برای تهویه  فضا باز  بماند . یک درخت تنها در مرکز هر یک از پاسیو طراحی شده در این فضا مسکونی در نظر گرفته شده است ، که می تواند از طریق پنجره هایی که روی ناحیه های محصور قرار دارند دید داشته باشد .

برای رعایت ۲۰ درصد از منطقه آزاد که در طراحی ها برای هر فضای مسکونی باید در نظر گرفته شود این پاسیو ها در نظر گرفته شده است ، پنج پاسیو در مرکز ساختمان ها در نظر گرفته شده است . در هر پاسیو، یک درخت کاشته شده است که به حفظ حریم خصوصی و دیدگاه های بهتر در هر آپارتمان کمک می کند.آپارتمان ها در طبقه های چهارم و پنجم نیز دسترسی به ۱۰مترفضای خصوصی – پنج در هر طرف – تقسیم شده از یکدیگر دیوارهای آجر زاویه را دارند

 

طراحی نمای با اجر و المان های سبز

 سه طبقه  پارکینگ مرتبط با یک آسانسور ماشین در زیر محل طراحی شده است . اقامتگاه ها به حداقل  فضا رسیده می رسد، با دیوارهای سفید و واحد آشپزخانه، طبقه های چوبی و آجر کاری روبرو می شوند تمام این فضا با متریال  و مواد طبیعی و با دوام  مانند آجر، سنگ های آتشفشانی و چوب طراحی شده است گردیده است . پوشش گیاهی برای این فضا در نظر گرفته شده است و نیازمند نگهداری می باشد زیرا این درخت ها بسیار تاثیر گذار در طراحی ها می شود و فضای سرسبز و دلپذیر برای ساکنین به ارمغان می آورد .

طراحی نما استفاده از آجر و طبیعت

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top