برای تغییر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ها با امکانات محدود و ساده باید قبل از هر چیز به ایجاد تغییراتی در دیوارها  توجه کرد . تغییر رنگ دیوارها و نصب طاقچه‌ها می‌تواند شکل فضا را به راحتی عوض کرد و درطراحی ها در نظر داشته باشید که  دیوارها یکی از اساسی‌ترین بخش‌های در هر آشپزخانه بشمار می آید که باعث تغییر محسوس در ‌فضا ها می شود و به آشپزخانه روح می‌دهند

در این بخش از سایت گروه مهندسین معمار بادگیر به معرفی عناصر مهم و تاثیر گذار در طراحی های داخلی می پردازیم با ماهمراه باشید :

kitchen2

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های زیبا توجه به سه نکته اهمیت دارد :

گاهی رنگ قسمتی را نمی‌توان تغییر داد، مانند رنگ کابینت‌ها یا رنگ  پیشخوان بعضی ازوقت ها رنگی خنثی مورد پسند و پذیرش‌ قرار می گیرد که در این صورت باید این رنگ را برای زمینه در نظر بگیریم.

 گاهی نیز باید رنگی خاص برای ابزارهای موجود در آشپزخانه در نظر گرفته شود . برای رسیدن به رنگ مطلوب باید با توجه به نکاتی که گفته شد ، با آزمون و خطا هماهنگی رنگ‌ها را به ارمغان بیاوریم . توجه به این نکات ، بسیار مهم و تعیین‌کننده می باشد و کمک می کند تا فضایی زیبا و متناسب به وجود بیایید   . برای طراحی آشپزخانه ها در نظر گرفتن نقطه کانونی بسیارکمک کننده می باشد برای طراحی فضایی جذاب باید به دیوار و نقطه‌ی کانونی آشپزخانه توجه ویژه گرد و این نقطه را که اول از همه به چشم مخاطب می‌آید با رنگی خاص و متفاوت در نظر داشته باشیم و هماهنگ یا کاغذ دیواری و تزئینی چشم‌گیری در طراحی آشپزخانه ها داشته باشیم .

نقطه کانونی مکانی آشپزخانه

در واقع نقطه‌ی کانونی مکانی از آشپزخانه است که در نگاه اول به شدت به چشم بیننده خواهد آمد و باعث جلب توجه افراد می باشد و استفاده از رنگی خاص، اثری هنری یا کاغذدیواری‌ای با طرحی خاص در جلوه بخشیدن به ظاهر این بخش بسیار مهم و تأثیرگذار به وجود می آید .برای دیوار های خالی می‌توانید از انواع تصاویر و قاب‌ها یا حصیر و ظروف دکوری کوچک استفاده کنید .

همه چیز به سلیقه‌ی افراد بستگی دارد .استفاده از ظروف قدیمی دکوری یا انواع قاب‌های مختلف با تصاویر و طرح‌های دلخواه در زیبا تر شدن فضای داخلی بسیار تاثیر گذار می باشد .

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ها می توانید یکی از دیوارها ، یا در صورت کمبود فضا، در یکی از کابینت‌ها را به تخته‌ی گچی تبدیل کنید  و با استفاده از رنگ تیره ، جذابیت را در فضا به وجود بیاورید . اضافه کردن طاقچه‌ها در کنار تخته‌ی روی دیوار آن را متفاوت تر و جذاب تر می کند .وجود تخته‌ی گچی در آشپزخانه فضا را به شدت خصوصی و متفاوت می کند و می‌توانید روی تخته ها از نوشته ها که متعلق به خود و فضایی که دراختیار دارید داشته باشید.

استفاده از طاقچه‌ها و کابینت‌های باز این روزها بسیار رایج وزیبا می باشد.  فراموش نکنید که ظروفی که زیبا نیستند وهماهنگ نیستند را باید در کابینت‌های دردارو بدون دید جا داد  در نظر داشته باشید که می‌توان برای تنوع در بعضی کابینت‌ها را جدا کرد و با کاغذدیواری یا رنگ مناسب آن به آن‌ها تنوع و جلوه‌ای  خواهد داد . استفاده از لامپ‌های ال‌.‌ای‌.‌دی نیز برای افزودن جلوه‌ی بیشتر به این قفسه‌ها ، کابینت‌ها و فضا مؤثر می گردد .

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top