تاریخ معماری تقریباً به اندازه تاریخ خود بشریت و احتمالاً به همان اندازه پیچیده است. می توان گفت که منشأ دقیق معماری مربوط به دوره نوسنگی ، حدود ۱۰۰۰۰ سال قبل از میلاد یا به سادگی زمانی است که مردم زندگی در غارها را متوقف کرده و شروع به کار با شیوه ظاهری و ظاهری خانه هایشان کردند. معماری که امروزه در مورد آن صحبت می کنیم معمولاً با اصطلاحات بصری مورد ارزیابی قرار می گیرد و در معرض دید قرار می گیرد ، اما این اصرار برای طراحی یک اثر معماری بیشتر از نیاز به جذابیت زیبایی شناختی به وجود آمده است.

تاریخچه معماری

معماری ثابت کرده است که بسیاری از موارد – راحت ، ظریف ، مدرن ، بیرحمانه ، شاخصی ، بومی – و در عین حال ، یکی از جالب ترین جنبه های آن ظرفیت آن برای بازتاب روح زمان است ، به روشی که حتی ممکن است از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. موازی سازی معماری تاریخ با تاریخ بشر با وجود حضور مادی آن که به عنوان بهترین مدرک جسمی تحولات اجتماعی ارائه می شود ، توجیه می شود. صرف نگاه کردن به ساختمانهای ساخته شده در مکانهای مختلف در لحظه ای متفاوت ، به ما کمک می کند تکامل معماری و گذشته خود را بدون استفاده از کلمات درک کنیم. اقدامات انسانی در معماری تجسم یافته و با تلاش مداوم برای محافظت از برخی میراث ساخته شده ، روشن شد و تصمیم گرفت تا بقیه از آن محو و پوسیده شود.

 معماری تاریخ مستند

ساختمانهای قدیمی که امروز ما قادر به دیدن و مستند سازی آنهایی هستیم که متعلق به پیشرفته ترین و قدرتمندترین جوامع هستند ، و آنهایی که از هزاره ها جان سالم به در برده اند در آنجا هستند تا به ما بگویند که چقدر با دقت تماشا شدند. با توجه به این نکته ، کم کم تعجب می کند که یکی از بهترین معماری باستانی ،معماری روم باستان است ، اگرچه قدیمی ترین آن هم نیست.

هدف از ساختمانهایی که در دوران باستان بنا شده اند و امروزه حفظ شده اند متفاوت است. بنابراین ، ما بقایای آنهایی را که مقدس هستند ، اختصاص داده شده به خدایان و ساخته شده برای اهداف مذهبی و مواردی که برای مردم ساخته شده است (سکولار) داریم. این نیز طبیعت تاریخهای مختلف را کاملاً نشان می دهد. جالب اینجاست که از آنجا که تمدنهای قدیمی ایمان محکمی به زندگی پس از زندگی داشتند ، حفظ جسد منبع بزرگ دیگری برای الهام بخشیدن به طراحی معماری بود و به همین دلیل ، برخی از قدیمی ترین ساختمانهای جهان در واقع مقبره ها .

زیگورات ، نماد شناخت معماری

وقتی در مورد تاریخ معماری به ترتیب زمانی صحبت می کنیم ، معمولاً فرد از زیگورات شروع می شود ، زیرا یکی از نمادین ترین بناها ساخته شده از گذشته ما است. این دیدگاه تا حدودی به لطف برج بابل به وجود آمده است  ، اسطوره ای که با ساختارهای موجود همراه بوده است (زیگورات مختص به خدای بین النهرین مردوک) . سازه های وسیع و تراسیده برای اهداف آیینی در بین النهرین ساخته شده است ، و آنها پیشینیان نمونه شناسی اهرام “واقعی” به حساب می آیند.

از تاریخچه معماری چه میدانید ؟

از آنجایی که این سازه پله می زد و پی در پی به سمت آسمان می گشت ، زیگورات (یا هرم پله) اغلب به عنوان پیوندی بین زمین و آسمان تعبیر می شد ، روشی که اجداد ما آن را می دیدند. با این حال ، از نظر عملی ، ساختار قلعه مانند آن برای محافظت و همچنین برای فرار از افزایش سطح آب ایده آل است. مصریان نیز در ابتدا در حال ساخت هرم های قدم بودند ( می توانید به هرم جوزر ، که در دوره سلسله سوم مصر توسط یکی از اولین معماران مشهور تا به امروز – Imhotep ساخته شده است ، نگاهی بیندازید.

با این حال ، شکل مقبره مصر پیشرفت کرده بود ، و سه اهرام در جیزه نمایانگر ظاهر خود هستند ، یکی از آنها که در دوران سلسله چهارم به دست آوردند – با طرف های صاف ، که مردم هنوز هم تمایل دارند تا به امروز تحسین کنند . سرانجام ، اهرام پله ای در مایاها و سایر معماری های بین النهرینی نیز یافت شد ، زیرا معابد آنها به طور معمول یادآور میانه های بین النهرین (حتی اگر بعداً ساخته شده باشند) بودند.

تاریخ معماری

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top