آبی رنگ سایه های متنوعی دارد: سبک و تیره ، گرم و سرد. در این بخش از سایت گروه مهندسین معمارادگیر در مورد محدوده مجلل و نجیب آبی تیره صحبت خواهیم کرد: سایه های مرموز و جذاب شب و دریا عمیق.

رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

اگر مایل به استفاده از رنگ آبی در فضای داخلی هستید ، باید مراقب باشید. زنگ های آبی عاشق خورشید و نور طبیعی هستند. بنابراین ، می توانید با خیال راحت از آن در اتاقهایی استفاده کنید که پنجره های آن در جنوب ، جنوب شرقی یا جنوب غربی قرار دارد. اتاق های سایه دار ، که با تابش مستقیم نور خورشید و رو به شمال روبرو نیستند ، رنگ آبی می تواند باعث سرما و تاریک بودنشان شود.

اگر تصمیم گرفتید که در دکوراسیون دیوارها از سایه های آبی عمیق استفاده کنید ، پس باید آن را به اندازه کافی در اتاق های کوچک انجام داد. مرزها به صورت بصری حل می شوند ، گویی در یک مه شب قرار می گیرند ، و اتاق ، اتاقک و دنج به نظر می رسد. این روش برای مطب ها ، اتاق های خواب کوچک ، کتابخانه ها مناسب است.

طراحی داخلی

رنگ آبی در فضا های بزرگ

در اتاق های جادار از آبی های تیره به مقدار زیاد استفاده نکنید – زیرا فضایی دلگیر و تاریک ایجاد می شود . تن های تیره را به نفع آبی-آبی ، فیروزه ای سبک ، رنگ اسطوخودوس کنار بگذارید. سایه های اشباع روشن آبی در این مورد برای لهجه های متضاد مناسب است: پف ، صندلی ، پرده ، بالش ، نقاشی.

با استفاده از مقیاس آبی تیره در طراحی آپارتمان ، به نورپردازی مصنوعی صحیح توجه ویژه ای داشته باشید . با ترکیب یک لوستر سقفی یا چراغهای روشنایی با لامپ های کف و قلاب های روشن ، یک نور پراکنده راحت ایجاد می کنیم . آبی خنک را با نور گرم لامپ های میز و شمع خنثی کنید.

طراحی داخلی با رنگ آبی

از رنگ آبی کجا استفاده کنیم؟

شما می توانید در هر اتاق داخلی از رنگ آبی استفاده کنید :
– اتاق نشیمن یک مبل آبی جذاب ، شیک ، صندلی ، دکور ، نقاشی را ایجاد خواهد کرد.

– آشپزخانه آبی تیره در ترکیب با دکوراسیون و دکوراسیون سفید برفی – یک گزینه عالی برای آشپزخانه هاست .

– آبی – رنگی مناسب برای اتاق خواب هاست ، فضای آرام که آرامش و راحتی را ارائه خواهد داد .

– آبی رنگ مناسب برای اتاق بچه ها است ، به خصوص اگرتم دریایی را برای اتاق خواب انتخاب کرده باشد و یا رنگهای گرم آبی را با تضادهای شاد روشن ترکیب کنید.

– و البته رنگ آبی که شخصیت عنصر دریا را توصیف می کند ، رنگ ایده آل برای حمام است.

با چه چیزی می توان رنگ آبی را در یک فضای داخلی ترکیب کرد؟

ترکیب کلاسیک آبی و سفید باعث ایجاد احساس طراوت و سبکی می شود. رنگ سفید سایه های آبی را کاملاً سایه می اندازد: از کبالت و نیلی تا آبی لاجورد و فیروزه ای. این ترکیب در موضوع دریایی منعکس شده است ، مناسب حمام ، اتاق کودک یا فضای داخلی خانه تابستانی است .

ماسه های گرم و سایه های بژ کاملاً آبی را تکمیل می کنند ، و آن را گرم تر می کنند.

رنگ آبی کاملاً سایه های زرد و نارنجی را تکمیل می کند. در این حالت ، رنگ های گرم باید با رنگ های گرم ترکیب شوند. و سرد  با سرد. این ترکیب متضاد ، داخلی فوق العاده ای را به سبک التقاط پرستی ایجاد می کند.

رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top