آب نما ها را در زیر درختان طراحی نکنید . ذراتی که از درختان به داخل آب می ریزند باعث گرفتگی مسیر های طراحی شده می شود همچنین فضولات پرندگان و موجودات زیر که در روی درخت زندگی می کنند هم این امر را بیشتر می کند و گرفتگی برای لوله ها و طراحی ها بوجود می آورد.

آبنما را در مسیر بادهای شدید طراحی نکنید . مسیر باد ها شدید آسیب زیادی به طراحی ما وارد می کند . عمق منبع آب را به نوعی طراحی کنید که برای کودکان خطر ساز نباشد همچنین فضا های مناسب برای بازتابنده شدن آب ها داشته باشیم

معرفی آب نما ها

 

انواع آبنما :

آبنمای ثابت :

ساده ترین نوع آب نما ، آبنمایی ثابت است . این آب نما حرکت یکنواخت دارد توسط پمپ کنترل می شود . طراحی این آب نما ها با توجه به سلیقه و نوع فضایی که قرار است طراحی شوند بستگی دارد

آب نمای متحرک :

آب نماهای متحرک بر اساس ایجاد حرکات مختلف در فضای استوانه شکلی صورت می گیرد

طراحی آب نما

چشمه :

چشمه ها هم عناصر مصنوعی هستند که عناصر طبیعی ایده گرفته شده است . امروز از این چشمه ها در باغ ها و پارک ها بسیار دیده می شود برای طراحی چشمه ها سعی می شود که نوع طراحی به شکل طبیعی بسیار نزدیک باشد و حس چشمه طبیعی را به ببیننده القا کند به ذکر است که علاوه بر طراحی ، مسیر آب ،سرعت آب ، شدت آب هم مورد توجه قرار گرفته شود .

برکه ها یا باغچه های آبی :

برکه ها هم از انواع آب نما ها می باشند که عمدتا در فضاهای عمومی طراحی می شود . برکه ها را به دو صورت منظم و غیر منظم طراحی می کنند . برای تامین آب برکه ها هم از کانال هایی استفاده می شود . این کانال ها بصورت آبنما و آبشار در برکه دیده می شود . در برکه ها علاوه بر آب ثابت ، آب متحرک هم در نظر گرفته می شود تا گیاهان که در فضای برکه حضور دارند هم شرایط مساعدی برای رشد داشته باشند . گیاهان آبزی انتخاب مناسبی است و فضای مورد نظر را خنکتر می کند همچنین اکسیژن هوا را افزایش می دهد .

گیاهان مخصوصی که شرایط رشد در برکه را دارند و سطح آب را می پوشانند گزینه مناسبی برای برکه می باشد زیرا سطح آب را می پوشاند و از گرم شدن آب برکه جلوگیری می کنند .

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top