انتخاب متریال مناسب برای کفپوش آشپزخانه موضوعی  است که بیشتر ازانتخاب یک عنصر برای زیبایی و طراحی داخلی و یا انتخاب یک المان دکوراتیو است . کفپوش نه تنها باید سالهای متمادی در رفت و آمد و مقاوم باشد ، بلکه لازم است که در هنگام ایستادن بر روی آن حس راحتی را برای افراد ایجاد کند .

گزینه ها مناسب کف پوش ها ،  عبارتند از:

کاشی:

یکی از رایج ترین کفپوش های آشپزخانه بشمار می آید ، کاشیها بو و باکتری را جذب نمی کند و می تواند در زیر ترافیک سنگین رفت و آمد در فضای آشپز خانه مقاوم باشد و سالها مقاوم نگه داشته شود. با این وجود ، کاشی نیز به دلیل سخت بودن آن  خیلی خحس راحت بودن را برای افراد به ارمغان نمی آورد و جز متریال سفت و سخت برای ایستادن و رفت آمد افراد می باشد و این حس ممکن است حس راحتی برای افراد نباشد .

چوب :

متریال چوب ، معمولاً  چوب بلوط ، اگر به دقت نگهداری شود ، می تواند زیبا باشد ، اما در اثر پنجه های حیوان خانگی و پاشنه بلند آنها آسیب دیده و با در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست .

کف پوش آشپزخانه
بامبو:

بامبو ظاهری متمایز و دوام خوبب در برابر رطوبت و عوامل جانبی آشپزخانه ها دارد ، شبیه به چوب سخت است و مقاومت لازم را دارد . همچنین در معرض انواع آسیب های مشابه چوب مقاومت مناسبی از خود نشان می دهد .

لمینیت:

لمینت  انتخاب نسبتاً ارزان است و نصب آن بسیار آسان تر از سایر متریال انتخابی برای کف پوش ها است. همچنین مقاوم در برابر لکه است و در هیچ زمان پاک نمی شود. با این حال ، در برابر آسیب آب در آشپزخانه آسیب پذیر است ، زیرا رطوبت می تواند لبه های کفپوش را متورم کند ، که قابل تعمیر نیست.

چوب پنبه:

کفپوش چوب پنبه به دلیل نازک بودن کمی رویراحت تر است و همین این امر باعث آرامش افراد در آن فضا می شود. نصب آن نسبتاً آسان و تمیز کردن آن آسان است. مانند لمینت ، با آب ایستاده ای که بین تخته ها یا کاشی ها ایجاد می شود ، می تواند آسیب ببیند.

مشمع کف اتاق:

مشمع کف اتاق گزینه کف پوش سنتی انعطاف پذیر است که وینیل را به وجود می آورد و برخلاف وینیل با مواد طبیعی ساخته می شود لینولئوم با دوام و ضد باکتری است و در رنگ ها و الگوهای متنوعی موجود است .

وینیل:

وینیل مواد کف پوش پر کاربرد برای همه فضا ها قابل استفاده و کاربرد دارد و نصب و نگهداری آن آسان است. وینیل در طیف گسترده ای از سبک ها قرار می گیرد و حتی می تواند ظاهر کاشی های سرامیکی یا تخته های چوب را تقلید کند . کاشی وینیل پایه یکی از ارزان ترین مواد کفپوش آشپزخانه است ، در حالی که وینیل با کیفیت بالا و لوکس با کیفیت بالا هم برای آشپزخانه ها وجود دارد به وفور استفاده قرار می گیرد .

 

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top