معرفی رنگ‌های آکسان

رنگ‌های تند و درخشنده‌ای درطراحی دکوراسیون که برای جان دادن و هیجان بخشیدن به یک مجموعه رنگی افزوده می‌شوند، رنگ‌های آکسان نام دارند، مانند رنگ قرمز که‌ مانند نوار حاشیه دار، پایین دیوارهای راهروهای بیمارستان قرار می‌گیرد تا بتواند به تشخیص کم بینایان کمک کند.

 معرفی رنگ‌های متضاد

رنگ‌های متضاد، رنگ‌هایی هستند که در کنار یکدیگر غوغا می‌کنند و اثر خود را در ذهن باقی می گذارند، مانند تابلوها یا دیوارهای سفید با تیترهای قرمز یا سیاه در محل‌هایی مانند اورژانس یا اتاق عمل.
رنگ زمینه: رنگ زمینه، رنگی است که بیشترین فضای یک سطح را در بر می‌گیرد و رنگ‌های آکسان یا متضاد، در بطن آن جای می‌گیرند. در دکوراسیون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نباید از رنگ‌های تند و خیلی تیره برای رنگ‌های زمینه استفاده کرد.

معرفی رنگ‌های غالب

رنگ‌های غالب اصولا به رنگ‌هایی نمی گویند که بیشترین فضا را اشغال می‌کند، بلکه به رنگ‌هایی می گویند که بیش از دیگر رنگ‌ها ، نگاه را به خود خیره و جذب می‌کند؛ برای مثال، برخی از نوشته‌ها که با رنگ غالب است، ممکن است بیش از رنگ زمینه نظر را به خود جلب کند که این رنگ، اصطلاح رنگ غالب در معماری داخلی نام می‌گیرد.

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top