نگاهی نو به طراحی نما

نگاهی نو به طراحی نما ها و همچنین در نظرگرفتن رنگ ها و الگو ها  در نما ساختمان ها از مواردی هستند که  برای زیباسازی و تنوع در نما ها همچنین برایغیر شخصی سازی نم ها متناسب با سلیقه افراد بیان شده و در کره جنوبی به اجرا در آمده است .

در این بخش از سایت گروه مهندسین معمار بادگیر به معرفی این پروژه و هدف هایی که برای طراحی این پروژه در نظر گرفته شده است ، می پردازیم :

 .شرکت طراح این ایده که در آمستردام مستقر است ، دو بلوک شهری را درشهر دئگو، چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی، با اضافه کردن الگوهای دیجیتالی طراحی  کرده است و این ایده را به بیش از ۲۰ آسمان خراش مختلف، تبدیل کرده است.

 حضوراین رنگ ها به ایجاد مناطق خاص درون بلوک ها کمک می کند، وبه هر قسمت از فضا هویت منحصر به فرد خود را می دهد. بر طبق گزارش سازمان ملل متحد، رنگ ها  “نه تنها هویت را تقویت می کند، بلکه جامعه را نیز ایجاد می کند. این پروژه با این دیدگاه ارائه شد . این مجتمع هاو برج ها در سرتاسر کره جنوبی تحت نام تجاری پارک مارینا  ، شناخته شده است .

طراحی نما با دیدگاهی نو

طبق نظر سنجی  طراحان، آپارتمان های بزرگ با تعداد واحد های بالا  محبوب ترین نوع خانه ها در کشور کره جنوبی می باشد  ، بنابراین برای ارائه طرح خود از ساختمان هایی که محبوب تر و جذابیت بیشتری بین افراد آن کشور داشته اند استفاده کردند تا این موضوع هم در جذاب بودن فضای طراحی شده کمک کننده باشد .

بر خلاف باور عمومی ، بسیاری ازبرج های لوکس معمولا با پیشرفت های تجهیزات و ایده های نو در سطح بالا در ارتباطند، و فقط به افراد ثروتمند مربوط نمی شوند برای طراحی فضاهای داخلی و نماها امروزه افراد متفاوت با سلیقه ها همچنین دیدگاه های مختلف دارای نیاز های یکسانی هستند

 

رفع نیاز ها و همچنین در نظر گرفتن المان های که آسایش افراد را تامین می کند از مواردی است که برای طراحیو معماری های نوین بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در تمامی کشور ها با هر سبک زندگی مورد توجه قرار گرفته می شود .

در این طراحی بلوک ها با رنگ هایی هماهنگ و جلوه هایی متفاوت در نظر گرفته شده است که برای طراحی هر یک از آن نما ها با ایده و رنگ هایی متناسب طراحی شده است .

 

طراحی نما با استفاده از رنگ ها

اولین  نما ساختمان ساخته شده از ماتریکس هایی  از نوار های افقی، طراحی های متفاوت  برای هر پنجره، درب و بالکن بود . در طراحی سایر ساختمان ها هم این سبک اجرا تکرا شده با این تفاوت که ، این کار را با نوارهای رنگی مورب انجام می شد .

 

همچنین از نمادهای جدید برای این طراحی نما استفاده شده است تا هماهنگی کلی بین ساختمان های ، نما ،  حیاط های مشترک و فضاهای اطراف ساختمان، از جمله مناطق بزرگ کاشت، ۴۰۰ متر مسیر و پیاده رو برای محوطه در نظر گرفته ،مهندسی آب  و آب رسانی به  محوطه و گیاهانی که در نظر گرفته شده است.

 

برای فضایی که این طراحی ها انجام شده از مواردی است که برای طراحی این مجتمع در نظر گرفته شده است . این مجموعه از مجموعه هایی است که دارای هویت از نظر معماری است و همچنین دارای ویژگی های خاص رفاهی برای افرادی که در آن فضا زندگی می کنند می باشد .

نمای ساختمان با استفاده از رنگ ها و الگوها

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top