مفهوم یک اتاق غذاخوری “کامل” در واقع اصطلاح نا مناسبی برای دکوراسیون  این فضا می باشد زیرا آنچه که برای یک نظر مناسب و کامل به نظر می آید الزاما برای همه ایده آل نیست . اگر شما یک خانواده بزرگ دارید و از  حضور مهمانان لذت می برید ، اتاق ناهارخوری احتمالا یک نقطه کانونی در خانه شماست، در حالی که اگر خانه کوچکتری دارید و دوست دارید فضای غیررسمی و جادار را حفظ کنید ، پس در این موارد اتاق غذا خوری و آشپزخانه یک فضا را در بر می گیرد .

در هر دو صورت دو فضا را برای غذا خوری در اختیار دارم و این فضا ها را باید با در نظر گرفت سبک های مختلف و همچنین در نظر داشتن سلیقه افراد طراحی کنید.در ادامه به عواملی که در طراحی داخلی این فضا دارای اهمیت می باشد اشاره می کنیم :

طراحی اتاق غذا خوری

 

ایده های الهام بخش برای طراحی اتاق غذا خوری و آشپزخانه ها

برای طراحی فضا های مختلف در دکوراسیون داخلی با سبک های مختلف مواجه می شویم  .  سبک هایی که هر کدام معرف ویژگی های خاص خود می باشد و برای فضا های مختلف متفاوت هستند .

برای طراحی اتاق غذاخوری و یا آشپزخانه از ایده های سایر طراحان کمک بگیرید . شما با تحقیق در مورد سبک ها و یا نمونه هایی از طراحی هایی که در فضا های مختلف دیده می شود می توانید ایده هایی خاص و در اختیار داشته باشید که این ایده ها به شما کمک می کنند تا با کمک گرفتن از سلیقه  خود دکوراسیون اتاق غذا خوری یا آشپزخانه را طراحی کنید .

چگونه اتاق غذاخوری طراحی کنم؟

اولین قدم برای طراحی اتاق غذاخوری انتخاب سبک دکوراسیون می باشد در ابتدا دکوراسیون را انتخاب کنید و سپس قسمت خاص را برای جایگاه  مبلمان غذا خوری خود در نظر بگیرید و مشخص کنید .  مهم است که اندازه گیری فضا را انجام دهید تا بتوانید مبلمان مورد نظرتان را کاملا مناسب با فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید .

مبلمان بزرگ در فضاهایی که خیلی بزرگ نیستند انتخاب مناسبی نیست زیرا دستو پا گیر هستند و فضا را کوچک میکند . از یک سو انتخاب  میز غذا خوری کوچک هم در فضای بزرگ دیده نمی شود و به نوعی کمرنگ به نظر می آید .  شما همچنین باید در نظر بگیرید که کدام رنگ باید استفاده شود: اتاق های بزرگتر می توانند رنگ های پررنگ یا تیره داشته باشند، در حالی که در اتاق های غذا خوری کوچک یک طرح رنگ خنثی انتخاب مناسبی  بشمار می آید.

علاوه بر رنگ ها، به نور این فضا هم باید توجه ویژه داشته  باشیم استفاده از نور طبیعی با قرار دادن میز ناهار خوری در زیر و یا در نزدیکی یک پنجره، و یا انتخاب نورافکن ها یا چراغ های دیواری که نور را در اطراف اتاق پراکنده می کنند و نور متمرکز ندارند .

طراحی اتاق غذا خوری

نکات مهم برای طراحی اتاق غذا خوری

 اجتناب از محو شدن اتاق با مبلمان و زیور آلات  مرتبط با فضای آشپزخانه و اتاق غذا خوری  ، همچنین اجتناب از رنگ های پر رنگ  و تیره برای این فضا مگر اینکه در پی یک ایده و نگاه جدید در طراحی فضای اتاق خواب خود باشید . به احتمال زیاد می خواهید اتاق غذا خوری را جایی برای خانواده و دوستانتان در نظربگیرید و  بگذارید تا لحظاتی مناسب برای فضاهایی که درکنار یکدیگر هستید را با لذت بگذرانید ، بنابراین فضای دلپذیر و خوشایندی برای صرف غذا طراحی کنید . راحتی فضایی مناسب برای میهمانان هم در الویت قرار دارند پس در طراحی ها این فاکتور راهم در نظر بگیرید .

رنگ  مناسب برای فضای اتاق غذا خوری

  انتخاب مناسب برای فضای اتاق غذا خوری یا آشپزخانه  یک دیوار را به عنوان دیوار اصلی انتخاب کنید و آن را در یک سایه ی رنگارنگ قرار دهید، دیوارهای دیگر را سفید یا کرم کنید . دکور اتاق غذاخوری  باید به ایجاد یک فضای گرم و خوشامدگویی کمک کند،ایجاد فضایی شاد و جذاب این حس را تقویت می کند و شما را به این هدف نزدیکتر می سازد .

برای یک نگاه کلاسیک، زنگ های گرم را می توان از طریق مبلمان بلوط یا کابینت چوبی  معرفی کنید. میزهای اتاق ناهار خوری نیز می توانند در سفره های رنگارنگ و الگوی خود تزئین شوند تا برخی از حس ها و تم ها را به محیط القا کند . فرش ها هم ایده مناسبی است تا شما رنگ ها را به فضای خود دعوت کنید . فرش ها رنگ ها و نقوش و طرح ها را با خود به همراه دارند و حس زیبایی و ترکیب های رنگی متفاوت را برای دکوراسیون اتاق خواب شما به ارمغان می آورد .

نکاتی برای تزئین اتاق غذا خوری

بهترین توصیه این است که به سلیقه خود و با سبک شخصی خود دکوراسیون اتاق غذا خوری را طراحی کنید ، در حالی که با توجه به قواعد کلی درباره اندازه و موقعیت مبلمان ناهارخوری، حالت هایی که می توانید با رنگ های مختلف به دست آورید، و اهمیت صحیح روشنایی شما می توانید سبک های مورد علاقه خود را  به بهترین نحو اجرا کنید .

سبک های  مدرن، اسکاندیناوی، صنعتی یا کلاسیک از جمله سبک هایی است که در طراحی آشپزخانه یا اتاق غذا خوری از آن کمک بگیریم  . در نظر گرفتن خلاقیت برای طراحی فضای اتاق غذا خوری ، ایده گرفتن از مجله ها و نمونه های متفاوت و بررسی فضایی که در اختیار داریم و مبلمان این بخش همه به شما کمک می کنند تا فضایی متناسب و دلچسسب برای افرادی که در آن فضا به صرف غذا می پردازند ، مناسب باشد..

 

طراحی اتاق غذا خوری

برای خرید مبلمان آشپزخانه و یا اتاق غذا خوری چه نکاتی را رعایت کنیم؟

هنگام انتخاب مبلمان غذا خوری ، همیشه باید طراحی اتاق غذاخوری  و ابعاد اندازه ها را در نظر داشته باشید .ابعاد میز را برای فضایی که در اختیار دارید در نظر بگیرید . در هنگام خرید این لوازم حتما باید قیمت و کیفیت را در الویت قرار دهید . میز غذا خوری شما تکمیل کننده سبک انتخاب شده در طراحی شما به حساب می آید پس در انتخاب این المان دقت لازم را داشته باشید .

ایده های تزئینی برای اتاق های ناهار خوری کوچک

 مبلمان غذا خوری چند منظوره انتخاب های مناسبی است  همچنین به عنوان استفاده درست ازفضایی که در اختیار داریم این انتخاب بسیار کار ساز می باشد . رنگ های روشن و یک رویکرد مینیمالیستی در یک اتاق غذاخوری کوچک بهترین  انتخاب به شمار می آید ، زیرا اتاق را به نظر سبک تر و روشن تر می کنند و باعث ایجاد یک توهم فضا می شوند.

سبک سنتی برای طراحی داخلی اتاق غذاخوری

 اتاق غذاخوری سنتی، معمولا از چوب بلوط یا چوب سخت و سفارشی  کمک گرفته می شود. در نظر گرفتن کابینت سفید و کفپوش چوبی هم در این سبک بسیار رایج می باشد .  در سبک دکوراسیون داخلی اتاق غذا خوری با سبک سنتی دیوارها معمولا سفید یا کرم هستند و طرح رنگ کلی اصولا خنثی انتخاب می گردد ، بنابراین از رنگ های خیلی  روشن یا خیلی تیره اجتناب کنید.

از پرده ها و اثاثه یا لوازم داخلی را استفاده کنید ،استفاده از چاپ هایی که رنگ گل یا طرح های شلوغ دارند هم به عنوان رومیزی و یا صفحات ، حس  سنتی بودن را در این محیط تقویت می کند

 

طراحی اتاق غذا خوری

سبک مدرن برای طراحی داخلی اتاق غذاخوری

 خوب است با بافت و مواد در اتاق غذاخوری مدرن بازی کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک میز ناهار خوری شیشه ای، صندلی های رنگارنگ را انتخاب کنید. با این حال، عناصر طراحی مختلف را مخلوط نکنید. طراحی کلی باید براق و مکمل یکدیگر باشند . دیوارها را سفید نگه دارید، فقط چند چاپ مدرن یا قطعات هنری که با بقیه دکور اتاق ناهارخوری مناسب است. حس این فضا را بسیار تقویت می کند

سبک اسکاندیناوی برای طراحی داخلی اتاق غذاخوری

از طراحی اسکاندیناوی الهام بگیرید. در یک اتاق غذاخوری سبک اسکاندیناوی ، چوب های طبیعی باید با دیوارهای سفید و مبلمان ساده اما شیک ترکیب شوند. چندین رنگ در فضا های مختلف طرح را به محیط القا می کند ، اما برای رسیدن به حداکثر اثر، چیزهایی را به حداقل می رساند.
اتاق های ناهارخوری منحصر به فرد دستورالعمل های خاص ، طراحی دقیق را دنبال می کنند.

رنگ های و سایه های پررنگ بیش ازالگوهای پیچیده یا چاپ های سبک پرنعمت اجتناب می شود. دکور اتاق ناهار خوری حداقل باید ساده و تمیز باشد . دیوارهای آجری در معرض، سیستم های ذخیره سازی یکپارچه، دیوارهای سفید و مبلمان سفید و یا شیشه ای از المان های مهم در طراحی ها بشمار می آید  برای یک اتاق ناهار خوری مینیمالیستی کامل، دکور باید ساده ودر عین حال ظریف باشد

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top