با شرایط موجود دروسبک زندگی امروزی افراد ، زندگی در خانه های کوچک در تمامی اقشار و افراد جامعه به چشم می خورد . آپارتمان های با شرایط زندگی مدرن ، بسیار کوچک تر از خانه های  سنتی ما می باشد و آپارتمان ها با اتاق های کوچک تر وکوچک تر در نظر گرفته شده اند . مهم ترین دلیل این تغییرات  که با مهاجرت و پیشرفت تکنولوژی وهمچنین فشرده تر شدن زندگی  افراد می باشد ، همه چیز سریع تر و کاربردی تولید و  نهایتا مصرف می شود و طراحی خانه و دکوراسیون نیز برای این که با این سرعت و سبک زندگی هماهنگ شوند کوچک تر و ساده تر طراحی می شوند . به همین دلیل وسایلی که تولید می شود می شوند تنها  برای پر کردن فضای داخلی نمی باشد ، بلکه برای استفاده راحت تر و کاربردی تر در خانه های کوچک طراحی شده اند .در این قسمت از سایت گروه مهندسین معمار بادگیر به معرفی  و پرداختن به نکاتی که در طراحی داخلی اتاق های خواب کوچک بسیار کار ساز هستند می پردازیم :

دکوراسیون کردن اتاق خواب های کوچک و باریکاز جمله فضا های سخت با رعایت نکات مربوط به خود می باشد ، اما با پیشرفت مفهوم طراحی و با انتخاب سرویس خواب و اکسسوار های مناسب به راحتی  می توان همه فضا ها را طراحی و آز آن حداکثر استاده را داشته باشید . در نظر داشته باشید که مکان کوچک و یک مکان باریک از نظر مفهموم دکوراتیوبسیار متفاوت است . اگربرای اتاق خواب باریک به درستی دکوراسیون  داخلی را انتخاب نکنید امکان دارد حس دلگیری و کوچک بودن فضا را برای افرادی که در آن بخش حضور دارند را منتقل کند و حس کوچکی و دلگیری ارامش را از افراد می گیرد .:

از تخت خواب هایی که ارتفاع زیادی ندارند برای اتاق های کوچک استفاده کنید

اگر فضای اتاق خواب، دارای سقفی کوتاه و فضایی باریک می باشد از تخت خواب و لوازمی با ارتفاع کم و نزدیک به سطح زمین کمک بگیرید . تخت خواب و اکسسوری ها با ارتفاع بیشتر باعث می شوند تا فضای میان سقف و لوازم  را کمتر می کند  و فضا از آن چه که هست کوچک تر دیده می شود ، هر چه فاصله میان اشیاء و سقف بیشتر باشد فضای اتاق دلباز تر و بزرگتر نشان داده می شود .

استفاده بیشتر از رنگ سفید

انتخاب رنگ سفید برای دیوارها همیشه راهی برای ایجاد فضایی بزرگ به شمار می آید . به همین منظور هنگام انتخاب رنگ برای اتاق خواب های کوچک ، انتخاب رنگ سفید پیشنهاد مناسبی به شمار می آید . اگرفقط از یک رنگ استفاده  نمی کنید و  و احساس می کنید که رنگ سفید حس یکنواختی و خسته کننده ای برای فضایی که در اختیار داریم به وجود می آورد ، از طیف های مختلف رنگ سفید و رنگ های خنثی و روشن در کنار رنگ سفید کمک بگیرید استفاده از رنگ های تیره برای همه دیوار ها انتخاب مناسبی به شمار نمی آید و تیرگی فضای خسته کننده و غمگین به فضا می دهند .انتخاب هوشمندانه رنگ های تیره برای بعضی از دیوار ها  بسیار کمک کننده و برای فضایی که در اختیار دارید  موثر می باشد .

طراحی داخلی اتاق های کوچک

سایه های تیره و ایجاد عمق در دکوراسیون داخلی

اگر می خواهید اتاق خواب های کوچک و باریک شما ظاهری متفاوت وخاص داشته باشد می توانید انتخاب سبک مدرن برای آن فضا بسیار مناسب می باشد . به این صورت که دیوار های بلند اتاق که در مقابل هم قرار دارند را به رنگ سفید  و روشن درخشان  انتخاب کنید  و سپس با رنگ کردن دیوارهای کوتاه مقابل هم به رنگ های تیره در فضای اتاق عمق ا به وجود بیاورید .  البته این نوع رنگ آمیزی برای اتاق های چهار گوش مورد استفاده قرار می گیرد . با رنگ کردن دیوار های کوچک تر به رنگ تیره عمق اتاق از آن چه که هست بیشتر دیده می شود و این امر موجب بزرگتر نشان دادن فضای اتاق می گردد  .

از طرح های عمودی و مورب  در طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید

استفاده از طرح های افقی روی دیوار های بزرگ اتاق موجب می شود تا فضا از آن چه که هست  باریکتر به نظر برسد. هر چقدر هم که طرح های افقی فضایی را که روی آن قرار دارند را بزرگتر نشان دهند، اما از آن جایی که دید را به سمت خود متمرکز می کنند باعث می شوند تا اتاق باریک تر از آن چه که هست  دیده شود . در نظر داشته باشید که  طرح ها عمودی سقف را بلندتر نشان می دهند و فضایی بزرگتر به نظر می آید . طرح ها و خطوط مورب نیز باعث می شوند تا دیوار ها ازآن چه که هستند بزرگ تر دیده شده و نتیجه بهتری به وجود می آید .

 استفاده از تخت های کوچک و کمجا

قطعا خوابیدن بر روی یک تخت بزرگ راحت ترو خوشآیند تر می باشد ، اما خوابیدن بر روی تختی بزرگ که در یک اتاق کوچک قرار گرفته دقیقا حسی متفاوت خواهد داشت ، و حس خفگی را برای افراد به وجود می آورد  و کیفیت خواب شما را کاهش  خواهد داد . در اتاق خواب اولین قانون باید ایجاد فضای آرامش بخش و جذاب برای فردی که در آن فضا قرار دارد می باشد. انتخاب تخت خوابی کوچک تر در حدی که راحتی را برای افراد کاهش ندهد کمک می کند تا فضایی تا فضایی دلباز تر ایجاد کند. با انتخاب تخت خوابی  که ابعاد ۱۴۰×۱۹۰ به جای تخت های که معمولا ابعاد  ۱۵۰ ×۲۰۰ دارند می تواند بسیار کمک کننده باشد . حفظ فضای ۱۰ سانتی متری در اطراف تخت فضای دلباز ترو راحتر برای افراد که در آن فضا حضور دارند  به وجود می آورند

چسباندن تخت خواب ها به یکی از دیوار ها اتاق خواب ، سبکی متداول در دکوراسیون داخلی به شمار می آید ، اما زمانی که تختی کوچک تر انتخاب شده است بسیار موثر تر می باشد در طراحی داخلی فضای که کوچکتر است. با نزدیک کردن تخت به دیوار و ایجاد فضایی دکوراتیو در پشت تخت و در نظر داشتن  فضایی مدرن و شیک  در اتاق خواب بسیار کمک کننده در زیبایی فضای داخلی اتاق خواب می باشد . این روش برای تخت های بزرگ  پیشنهاد مناسبی نمی باشد ، اما در تخت های دو نفره کوچک و تخت های تک نفره  بهتره است  قانون قرار گرفتن تخت در وسط اتاق  تغییر دهید .

طراحی داخلی و اتاق خواب

  استفاده از میز ها و کمد های در اتاق خواب های کوچک و باریک

 تخت را در مرکز دیوار قرار دهید و برای این که اتاق تنگ و کوچک به نظر سایر لوازم به ویژه میز پاتختی را تا جای ممکن ساده و کوچک انتخاب کنید . حتی می توانید از میز های بدون کشو و مینیمال که کف زمین از زیر آن ها دیده می شود را انتخاب کنید . زیرا این میز ها از نظر ظاهری باعث می شوند تا فضا دلباز تر دیده شودر و همچنین کاربردی تر خواهد شد

در سال های اخیر با پیشرفت مدل های متنوع کمد لباس ها ، مدلی که با تاج تخت خواب ترکیب شده و در فضا صرفه جویی می کند بیشتر در طراحی های داخلی استفاده می شود . یکی از مشکلاتی که در طراحی اتاق  خواب های کوچک  استفاده می کنیم  ، ایجاد فضای کافی برای قرار دادن کمد لباس ها  در اتاق خواب ها می باشد . به همین دلیل این مدل های جدید ترکیب شده با تخت راه مناسبی برای دکور کردن فضای داخلی می باشد .

در اتاق خواب های کوچک و باریک یکی از بهترین  انتخاب ها وجود یک فضای ساده و بدون تزیئنات می باشد . ایجاد سبک مینیمال و دوری از هرگونه وسیله اضافه و استفاده از مبلمان مورد نیاز بهترین سبک برای اتاق های به شمار می آید . اگر تصور می شود  که وجود اشیاء محدود در اتاق باعث ایجاد فضایی خسته کننده  و شلوغ می باشد ، زیرا دیوار ها فضای کافی برای ایجاد تنوع در اختیار قرار می دهند و با تزئین مختص به خود می توانید فضایی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید.

نقش پنجره ها در اتاق خواب های کوچک

نه تنها در اتاق خواب، بلکه در تمام نقاط خانه وجود پنجره های در زیبا شدن و همچنین دلپذیر بودن فضا تاثیر گذار می باشد . پنجره های بلند، سقف اتاق را بلند تر و پنجره های عریض مکان را بزرگ ترنشان می دهند . این پنجره ها باعث می شوند تا از نور طبیعی نیز به بهترین شکل کمک گرفته شود . هر چه اندازه  پنجره اتاق بزرگ تر باشد، کوچک بودن فضای اتاق کمتر دیده می شود .

 

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top