طرح و نقشه در فضای اتاق نشیمن

طرح و نقشه مهم ترین مرحله چیدمان اتاق نشیمن بشمار می آید  که هم برای تغییر دکوراسیون و هم ایجاد طرحی جدید نقش مهمی را در فضای داخلی ایفا می کند .  در مرحله اول سبک فضای نشیمن را انتخاب کنید. علاوه بر آن ابعاد اتاق و بهترین فضاها را متناسب با کاربری مورد نیاز در نظر بگیرید .

آیا این اتاق به پنجره یا راهرو منتهی می شود و یا گزینه های معماری دیگری که طرح شما را محدود می کنند هم در فضای اتاق نشیمن وجود دارد؟ لیستی از مبلمان، اکسسوری ها و یا آثار هنری که می خواهید در این مکان قرار دهید را تهیه کنید . علاوه بر آن در مورد بودجه خود و اینکه کدام المان در اولویت در طراحی و نیاز های شما قرار دارد .

طراحی داخلی

دقت در کاربرد فضای اتاق نشیمن

وقتی صحبت از یک اتاق نشیمن ایده آل می کنیم ، کوچک ترین فضا در اتاق نشیمن دارای اهمیت هستند . استفاده بیش از حد از میز و صندلی باعث ایجاد هرج و مرج و شلوغی در فضای داخلی اتاق نشیمن می شود پس در چیدمان اتاق نشیمن دقت لازم را داشته باشید .

به فضای اتاق نشیمن بافت اضافه کنید

با استفاده از بافت ها می توان به فضا بعد و حسی اضافه کرد و به اسباب و اثاثیه ای که سطحی صاف و صیقلی دارند  جذابیت و گرما داد .  یک قالیچه با پرزهای نرم، کوسن های که گلدوزی شده اند و لوازم جانبی مانند چراغ رومیزی که پایه آن پوشیده از قطعات چوبی ساخته شده است ، به فضا بافت می دهد . همه این عناصر جذابیت اتاق را دوچندان می کند و به آن گرما و صمیمیت می دهد .

تاثیر آثار هنری در دکوراسیون اتاق نشیمن 

آثار هنری از جمله مهمترین المان ها در هویت بخش به اتاق نشیمن  می باشد . آنها حسی از زندگی و هیجان اتاق نشیمن می دهند .  همینطور که میدانید یک گالری دیواری رایج ترین روش برای نشان دادن تصاویر است اما باید توجه داشت که دیوار سفید نیز به اندازه آثار هنری دارای اهمیت هستند و به جای شلوغ کردن دیوار با قاب عکس و تابلوهای هنری بهتر است بخشی از دیوارهای اتاق نشیمن هم ساده و خالی بماند .

 

طراحی داخلی

دیوار tv و جایگاه آن 

تلویزیون همانند نقطه ای بزرگ بر روی دیوار  حساب می شود . برای داشتن بهترین زاویه دید در اتاق آن را در جلوی اتاق و در مرکز در نظر بگیرید  تا افراد بتوانند از از هر گوشه اتاق به راحتی به TV دید داشته باشند . راه های مختلفی برای کاهش تاثیر بصری تلویزیون هنگامی که استفاده نمی شود وجود دارد.

استفاده از ایده های غالب در طراحی سقف

تجربه افراد در سالها طولانی برای انتخاب رنگ برای سقف ها ، استفاده از رنگ سفید برای رنگ آمیزی سقف هاست . اما در تازه ترین ایده هایی که در این زمینه ارائه می شود  بهتر است استفاده از این رنگ را فراموش کرده و به فکر استفاده از رنگ های دیگر باشید.

برای مثال می توانید به این منظور از رنگ هایی مانند بژ، خاکستری یا قهوه ای استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از این رنگ ها از رنگ هایی که با رنگ سقف تطابق دارند برای سایر المان های موجود در اتاق نشیمن استفاده نمایید. استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی سقف نیز می تواند ایده مناسبی باشد .

طراحی داخلی مدرن

اتاق نشیمن با طراحی پلان باز

اگر دیزاین اتاق نشیمن به صورت پلان باز در نظر گرفته باشد ، از شانس بزرگی برخوردار خواهید بود. نکته مهمی که در طراحی این گونه اتاق نشیمن ها باید در نظر گرفته شود ، چیدمان صحیح وسایل و جلوگیری از ایجاد شلوغی ها در فضای اتاق نشیمن است .

نقش مهم رنگ ها برای طراحی اتاق نشیمن

استفاده از رنگ ها می تواند باعث ایجاد فضایی متفاوت در اتاق نشیمن باشد . از جمله نکاتی که باید در هنگام انتخاب رنگ در اتاق نشیمن به ان توجه ویژه داشت ، انتخاب یک رنگ به عنوان رنگ اصلی و انتخاب سایر رنگ های منطبق بر رنگ اصلی است

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top