در سبک معماری کلاسیک، ستون های زیبا و  بلند، سقف های بلند و وسیع دو نشانه اصلی به شمار می آید . سبک کلاسیک  از قدیمی ترین سبک ها در معماری به حساب می آید که به آن لقب نخستین سبک معماری هم داده می شود . از آنجایی که طرفداران زیادی دارد، سبک کلاسیک ،  سبک مادر در دکوراسیون  داخلی تبدیل شده است.

تاریخچه این سبک به یونان باستان بر می گردد و با وجود اینکه مدت زیادی از شکل گیری این سبک گذشته است ، اما هنوزهم از محبوبیت زیادی برخورداراست . در واقع دلیل انتخاب این سبک این است که در آن نظم، تعادل، هماهنگی، شکوه و عظمت دیده می شود

 سبک کلاسیک و تاریخچه این سبک

نکته مهمی که در سبک کلاسیک وجود دارد، این است که همه چیز در دکوراسیون همان است که در قوانین این سبک اشاره شده است . در واقع زمانی در کشور یونان قانون انسان محوری ملاک بوده  و به همین خاطر همه چیز بر این اساس پایه گذاری می شد و این مسئله باعث شده تا همه قوانین  علمی و رئال  تعیین شود، به تبع  انسان نقش اصلی را بر عهده داشت است .

به  این دلیل از المان های طبیعی مانند گل و گیاهان کمتر استفاده شده است  . در طراحی دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک محوریت انسان بوده است و این سبک از غرب وارد معاری شده است اما در سبک های معماری شرقی انسان زیر سایه طبیعت قرار گرفته است و محوریت اصلی سبک بر پایه طبیعتی پایه گذاری شده است .

دکوراسیون داخلی کلاسیک

ویژگی های سبک کلاسیک در معماری

 در طراحی نمای ورودی ساختمان هایی که با سبک کلاسیک ، ستون های بلند و تزئین شده ای در نظر گرفته می شود که به عنوان یک خصوصیت شاخص در این سبک شناخته می شود . اگر خانه ای دارای ستون های بلندی باشد، بدون شک این ستون ها سقف های بلندی را هم می خواهد و به همین دلیل سقف های بلند هم دومین خصوصیت معماری کلاسیک به شمار می آید .

دلیل بلندی سقف این است که باعث افزایش شکوه و عظمت فضا می گردد و هر چه خانه دارای سقف های بلندتری باشد، حس شکوه و عظمت در فضا بیشتربه رخ کشیده می شود  همان طور که ستون های بلند نیازمند سقف های بلند بودند، لازمه سقف های بلند هم پنجره های بلند است . پنجره ها در معماری کلاسیک از کف تا سقف به صورت بلند و کشیده هستند و این سومین خصوصیت معماری کلاسیک می باشد. وجود پنجره هایی که دارای قاب های کمانی یا معمولی هستند و به قسمت های کوچکتر تقسیم بندی می شود، که به با شکوه تر کردن فضا کمک می کنند.

دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک مانند معماری کلاسیک عظمت و شکوه دیده می شود و شما می توانید به راحتی در دکوراسیون کلاسیک ابهت را ببینید. وسایلی که در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند، باید از همه جوانب باید با سبک هماهنگ باشدو به شکل خاصی و مشخص در سبک کلاسیک انتخاب شود .لازم به ذکر است  که در سبک کلاسیک باید از متریال طبیعی و با عظمت استفاده شود .

سنگ های ساده یا کارشده ، پارکت هایی از جنس چوب طبیعی، گچ کاری های باشکوه، لوستر های کرسیتال و…متریال مناسبی برای دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک می باشد . حتی عناصری که در دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود باید با اصل موضوع هماهنگ بوده و به شکل درستی در جای خود قرارگیرند. مجسمه ها، گلدان ها و عناصری از این دست بهترین و مناسب ترین دکوراتیو های تزئینی هستند که می توانید در این سبک مورد استفاده قرار بگیرد .

نکته ای که درطراحی با سبک کلاسیک باید مورد توجه قرار بگیرد  خطوط و فضاهای منحنی شکل می باشد . وسایلی به شکل مدور باعث می شود تا حس دنج بودن و اصالت در انسان ایجاد کند و به همین خاطر این گونه وسایل از پرکاربرد ترین وسایل خانه هایی که دارای سبک کلاسیک هستند، به شمار می آیند.

معرفی سبک کلاسیک

انتخاب مبلمان استیل  و پرکاراز ضرورت های دکوراسیون کلاسیک می باشد و مبلمانی که از ترکیب چوب و پارچه ساخته شده است، هم انتخاب مناسبی به حساب می آید . در واقع در مبلمان استیل از چوب هایی که دارای نقش و فرم های برجسته هستند، به عنوان پایه اصلی  کار استفاده شده و فریم پارچه ای آن پر از نقش و نگار بوده که معمولا قیمت گرانی هم دارند .

برای پنجره های بلند خانه ای با معماری کلاسیک باید از پرده های بلند کمک گرفته شود . انتخاب پرده برای این مدل پنجره ها حتما باید از سقف تا زمین کشیده شده باشد و هرگز از پرده های کوتاه نمی توان استفاده کرد. یادتان باشد که جلال و شکوه باید در پرده ها هم نمایان باشد و به همین خاطر پارچه هایی که برای پرده ها در نظر می گیرید دارای طرح های خاص و همچنین نفیس و  گران قیمت باشد، پرده ها در سبک کلاسیک ساده نیستند و عمدتا دارای طرح های خاص و متناسب با سبک کلاسیک می باشند . در واقع برای پنجره بلند خانه ای با سبک کلاسیک باید از پرده های بلند که دارای لایه های رویه، زیره، یراق و… در نظر گرفته شود .

در سبک کلاسیک باید از فرش های نفیس استفاده کرد  دلیل انتخاب فرش هی نفیس و گرانقیمت برای این سببک از طراحی داخلی ایجاد حس مجلل بودن در کل فضا می باشد .در نظر داشته باشید که می توانید از فرش های سنتی که دارای طرح های متنوعی هستند، با توجه به سلیقه افراد استفاده کرده و ابعاد فرش هم  متناسب با فضا که در اختیار داریم  انتخاب شود و هرگز آنها را در زیر وسایل و مبلمان پنهان قرار ندهید .

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ مناسب برای فضایی که با سبک کلاسیک دکوراتیو می شود

 تعداد محدودی رنگ برای سبک کلاسیک مورد  استفاده قرار می گیرند . در واقع  باید از رنگ هایی که دارای اصالت و پختگی هستند،استفاده شود  .مثلا  به جای انتخاب رنگ قرمز باید به سراغ نوع پخته آن یعنی رنگ زرشکی بروید و از رنگ یشمی به جای سبز استفاده شود  و در صورتی که علاقه مند به رنگ آبی هستید، باید از رنگ سرمه ای استفاده شود . به طور کلی از رنگ هایی در سبک کلاسیک می توان استفاده کرد که حتما با یکی از رنگ های سیاه، قهوه ای یا طوسی ترکیب شده است .  فضای غالب خانه هایی با سبک کلاسیک باید دارای یک یا دو رنگ مشخص باشد ، به همین خاطر رنگ هایی مانند سرمه ای، یشمی، قهوه ای، زرشکی، سدری، طلایی، برنز و صورتی چرک را می توانند در این سبک مورد استفاده قرار داده شود .

عضویت در خبرنامه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما، همواره از آخرین اخبار معماری ایران و جهان، اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه ها و همایش ها و مقالات و مطالب ما بهره مند گردید. برای این منظور کافی است آدرس ایمیل خود را در کادر پایین وارد کرده و ثبت نمایید.

اطلاعات تماس

  • iconتهرانپارس، خیابان رسالت، بین باقری و تیرانداز، روبروی پمپ بنزین رشید، ساختمان شاهین، واحد 6
  • icon info [at sign] badgir.info
  • icon77724010 – 021
  • icon77703318 – 021
  • icon شنبه – چهارشنبه : 8/30 صبح الی 17/30
    پنجشنبه : 9 صبح الی 13

موقعیت بادگیر روی نقشه

موقعیت بادگیر روی نقشه
Top